Trzy europejskie premiery Infiniti na Geneva Motor Show

LeadPhoto Trzy europejskie premiery Infiniti na Geneva Motor Show
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Infiniti po raz pierwszy w Europie zaprezentowało samochody rozszerzające gamę modelową marki. Europejskie premiery Infiniti obejmują dwa całkiem nowe modele i jeden mocno zmodyfikowany. Wszystkie trzy auta łączy ten sam język stylistyczny Infiniti, innowacyjne technologie i precyzja prowadzenia.
Content

Zupełnie nowe są sportowe coupé Q60, które za sprawą nowego, wysoce zaawansowanego, podwójnie doładowanego silnika V6 o mocy 405 KM, zapowiada się na bardzo dynamiczne oraz QX30, bliski wersji koncepcyjnej premium active crossover o śmiało wyrzeźbionej podwyższonej sylwetce i asymetrycznie zaprojektowanej kabinie.

Modelom tym towarzyszy odświeżony sportowy sedan Q50, w którego modyfikacjach nacisk położono na ulepszenie osiągów i dynamiki, a tym samym na zapewnienie jeszcze większej satysfakcji z jazdy. Roland Krueger, prezes Infiniti Motor Company, powiedział: „2015 był dla Infiniti rokiem bardzo udanym, w którym zmieniliśmy linię produktową i ustanowiliśmy nasz światowy rekord sprzedaży. Trzy nowe samochody, które mają w Genewie swoje europejskie premiery, potwierdzają nasze zaangażowanie w rozwój i poszerzanie gamy modelowej Infiniti."

Europejską premierą Q60 podczas salonu genewskiego Infiniti wzmacnia swoją pozycję w segmencie sportowych coupé. Pierwsze egzemplarze nowego modelu mają trafić do klientów w pierwszych dniach października tego roku. Sercem nowego modelu jest zupełnie nowy silnik VR30 – trzylitrowa jednostka V6 twin-turbo. Nowy silnik inauguruje ekskluzywną rodzinę jednostek napędowych VR, kontynuującą wieloletnie dziedzictwo Infiniti produkcji silników sześciocylindrowych. W naszej części Europy nowa V6 będzie dostępna w wersji o mocy 405 KM. Ponad cztery setki koni w połączeniu z wysokim momentem obrotowym dostępnym w szerokim zakresie obrotów przekładają się na jeden z najlepszych w klasie sportowych coupé stosunków mocy do wydajności. W tej (europejskiej) wersji ogrom mocy silnika VR30 będzie standardowo przenoszony na cztery koła. Równowagę jazdy maksymalizuje nowe, dostępne jako opcja, sterowane elektronicznie zawieszenie dynamiczne (Dynamic Digital Suspension). W nowym modelu zastosowano również drugą generację systemu bezpośredniego kierowania adaptacyjnego Infiniti (DAS – Direct Adaptive Steering™). System zapewnia teraz lepsze czucie kierownicy i pełniejszy feedback z drogi.

Drugim z modeli Infiniti mających swoją europejską premierę jest QX30, dołączający do nowej linii kompaktowych modeli klasy premium, w której od niedawna znajduje się już Q30. Wprowadzenie na rynek QX30 jest kolejnym krokiem Infiniti na drodze rozszerzania gamy produktowej o modele zaprojektowane dla nowej generacji miłośników motoryzacji. Główne cechy nowego crossovera to podwyższona sylwetka, z widocznym z zewnątrz i wewnątrz przesłaniem projektowym wspólnym dla nowej linii kompaktowych modeli klasy premium. QX30 pozostaje wierny językowi stylistycznemu „moc elegancji”, zaprezentowanemu w wersji koncepcyjnej podczas salonu genewskiego przed rokiem. QX30 jest wyposażony w inteligentny system napędu czterech kół. Układ przeniesienia napędu może dostarczyć do 50% mocy i momentu obrotowego na tylną oś auta, by zapewnić trakcję na śliskim podłożu i w niekorzystnych warunkach pogodowych, poprawiając kontrolę i pewność prowadzenia. Model wyposażony jest w siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Przekładnia ta dokonuje inteligentnej preselekcji biegów tak, by kolejne przełożenie zawsze było gotowe do załączenia. Kontrolę przełożeń według własnego uznania umożliwia zaś kierowcy tryb manualny. Przekładnia zapewnia przeniesienie napędu bez przerw niezależnie od załączonego biegu i prędkości jazdy. Nowy QX30 wjedzie na rynek wczesnym latem. Wśród pierwszych propozycji będzie z pewnością wersja z silnikiem 2,2d w specyfikacji premium, oczywiście z napędem na cztery koła i skrzynią 7DCT. Cena za tę wersję to 158 tysięcy złotych.

Infiniti prezentuje w Genewie także zmodernizowaną wersję sportowego sedana Q50, którego rynkowy sukces w znacznym stopniu przyczynił się do spektakularnego wzrostu sprzedaży marki w ostatnim czasie. Nowy Q50 będzie dostępny na naszym rynku od lata, a jego zwiększona atrakcyjność będzie wynikała z wprowadzenia nowych technologii, dzięki którym samochód jeszcze lepiej słucha kierowcy. W nowym Q50 zadebiutuje nowy silnik V6, ten sam, który znajdziemy w Q60 sport coupé, a także systemem bezpośredniego kierowania adaptacyjnego Infiniti DAS drugiej generacji oraz sterowane elektronicznie dynamiczne zawieszenie (Dynamic Digital Suspension), dzięki czemu nowy, sportowy sedan zachwyci optymalnym połączeniem komfortu jazdy oraz wiodącej w klasie dynamiki i zwrotności.

Zaangażowanie Infiniti w F1 wchodzi w roku 2016 w kolejną fazę. Marka będzie partnerem technicznym nowego zespołu Renault Sport Formula One Team. Wykorzystując swoje eksperckie doświadczenia w budowie hybrydowych napędów wysokiej mocy, Infiniti zajmie się od strony konstrukcyjnej systemem odzyskiwania energii (Energy Recovery System – ERS) w układzie napędowym Renault Energy F1 Power Unit. Zespół specjalistów Infiniti zajmujących się napędami hybrydowymi przeniesie się z Centrum Technicznego Infiniti w Atsugi (Japonia) do Francji, by wesprzeć proces konstruowania zespołu napędowego Renault Energy. Infiniti będzie oczywiście wykorzystywać doświadczenia związane z systemem F1 ERS do dalszego rozwijania własnych układów hybrydowych w samochodów drogowych.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!