Tylni napęd w rajdach, czyli Alpine A110 Rally

LeadPhoto Tylni napęd w rajdach, czyli Alpine A110 Rally
Po wersjach Cup i GT4 marka Alpine rozbudowuje swój program samochodów do sportów motorowych i wprowadza wersję A110 Rally, które zostało oficjalnie zaprezentowane podczas Rajdu Mont-Blanc Morzine. Ten rajdowy samochód z napędem na jedną oś przeznaczony dla prywatnych zespołów i kierowców zostanie wprowadzony do sprzedaży pod koniec roku.
Content

Od zapowiedzi w maju tego roku Alpine wzbudza ciekawość i entuzjastyczne opinie wśród zawodników, pasjonatów i obserwatorów świata sportów samochodowych. Rajdowa wersja samochodu została zaprojektowana i zbudowana przez Signatech w oparciu o założenia ramowe wyznaczone przez Alpine, przejmuje lekki i zwrotny układ jezdny modeli Alpine A110 GT4 i Cup, którego konstrukcja nawiązuje do wersji seryjnej.

Wprowadzono w nim dodatkowe modyfikacje w celu przystosowania go do specyfiki tras, na których będzie się ścigał. Między innymi zastosowano zawieszenie z amortyzatorami o trzystopniowej regulacji tłumienia z ogranicznikiem hydraulicznym, nowe hamulce Brembo oraz elementy zapewniające bezpieczeństwo typowe dla samochodów rajdowych, jak pełna klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA i kubełkowe fotele Sabelt  z sześciopunktową uprzężą.

Współpracujący z 6-biegową skrzynią sekwencyjną (plus bieg wsteczny) i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu 4-cylindrowy turbodoładowany silnik 1,8 litra, pochodzący z seryjnego samochodu, również został poddany zabiegom dostosowującym go do startu w rajdach. Oprócz prac nad ustawieniem optymalnego przebiegu krzywej momentu obrotowego, podniesiono moc jednostki do ponad 300 KM.

Po „shakedownie” na torze Lurcy-Lévis, Alpine A110 Rally rozpoczęło realizację programu testowego z udziałem Emmanuela Guigou, wielokrotnego Mistrza Francji w kategorii samochodów z napędem na jedną oś oraz Laurenta Pelliera, Mistrza Francji Juniorów w 2015 roku.Obaj kierowcy wykonali większą część jazd testowych, by sprawdzić niezawodność nowego modelu i określić jego bazowe ustawienia. W pracach nad ostateczną specyfikacją modelu wzięli również udział inni kierowcy by A110 Rally było możliwie wszechstronniejszym, łatwym w prowadzeniu i przystępnym samochodem, który pozwoli zarówno kierowcom zawodowym jak i gentlemen drivers oraz młodym adeptom sportu samochodowego w pełni i efektywnie wykorzystać jego potencjał czerpiąc przy tym przyjemność z jazdy.

Jednocześnie Signatech i Alpine pracują nad uzyskaniem homologacji FIA R-GT. Proces nadal trwa. Prowadzony jest we współpracy z Francuską Federacją Sportu Samochodowego. Ma się zakończyć w najbliższych tygodniach, co otworzy drogę do sprzedaży, a następnie dostaw pierwszych egzemplarzy Alpine A110 Rally na początku 2020 roku. W tym terminie zaplanowano pierwsze starty wyczynowe.

Alpine A110 Rally zostało pokazane publiczności w mieście Morzine, w parku serwisowym Rajdu Mont-Blanc Morzine, które było szóstym etapem Rajdowych Mistrzostw Francji FFSA.

Régis Fricotté, dyrektor handlowy i sportowy Alpine

„Nasz powrót do rajdów był bardzo oczekiwany – samochody Alpine odegrały znaczącą rolę w historii tej dyscypliny sportu samochodowego. Alpine było pierwszym producentem, który zdobył tytuł Mistrza Świata w 1973 roku. Aby zapewnić sukces nowego przedsięwzięcia, projekt, opracowanie i wdrożenie produkcji samochodu Alpine A110 Rally powierzyliśmy firmie Signatech, naszemu partnerowi w Mistrzostwach Świata FIA WEC, a także w zawodach wersji Cup i GT4. Alpine A110 Rally zapowiada się jako samochód, który będzie się świetnie prowadzić. Będzie groźnym konkurentem na rajdowych trasach.”

Alpine A110 Rally

Cena netto zaprezentowanego modelu bez opcji:

od 150 000 Euro, z zastrzeżeniem homologacji pojazdu

Dane techniczne

- Silnik 1,8 l turbo, ponad 300 KM DIN

- Sekwencyjna skrzynia 6-biegowa, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu

- Zintegrowana klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA

- Kubełkowe fotele Sabelt i sześciopunktowa uprząż

- Hamulce Brembo

- ABS Bosch Motorsports

- Kierownica z wbudowanym wyświetlaczem i elementami sterowania

- Możliwość konfiguracji działania systemu zapobiegającemu poślizgowi kół napędzanych

- Zbiornik paliwa 65 l z homologacją FIA FT3

Opcje i akcesoria

- Pobieranie danych

- Lakier niebieski Alpine

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!