Tytuł Best in Class przyznany Volkswagenowi

LeadPhoto Tytuł Best in Class przyznany Volkswagenowi
Dla ekspertów z Euro NCAP zeszły rok był bardzo pracowity. W ciągu ostatnich 12 miesięcy niezależna organizacja zajmująca się oceną bezpieczeństwa samochodów przeprowadziła testy zderzeniowe blisko 70 aut z różnych klas.
Content

Ponieważ oceny wyrażone w gwiazdkach w testach Euro NCAP nie mogą być bezpośrednio porównywane między samochodami, które należą do różnych klas, w każdej z nich wprowadzono kategorię Best in Class. Dzięki temu od razu wiadomo, które modele poradziły sobie w teście sobie lepiej. Z roku na rok Euro NCAP winduje wymagania dla każdej zdobytej gwiazdki. Tytuł Najlepszego w klasie jest przyznawany raz w roku i dotyczy samochodów, które były oceniane według tych samych kryteriów. 

Trzy nagrody dla Volkswagena
W 2017 roku tytuł Best in Class w klasie samochodów małych powędrował do Polo, w segmencie małych SUV-ów do T-Roca, a w klasie luksusowych limuzyn – do Arteona. Każdy z tych modeli seryjnie jest wyposażony w – między innymi – zaawansowany system bezpieczeństwa Front Assist, a T-Roc i Arteon również w Lane Assist. 


Systemy bezpieczeństwa
Front Assist, czyli system monitorowania obszaru przed autem, rozpoznaje – dzięki czujnikom (radarowym i laserowym) – kiedy odległość do auta jadącego z przodu jest zbyt mała i pomaga skrócić drogę hamowania. System ostrzega kierowcę o niebezpieczeństwie sygnałami graficznymi i akustycznymi oraz poprzez krótkie i zdecydowane przyhamowanie auta. Front Assist przygotowuje również układ hamulcowy samochodu do awaryjnego hamowania. W sytuacjach, w których kolizji nie da się uniknąć, system automatycznie spowoduje pełne hamowanie samochodu. System rozpoznaje również rowerzystów i pieszych. 

Lane Assist, czyli asystent utrzymywania pasa ruchu, jest aktywny od prędkości 65 km/h. Kamera przy lusterku wewnętrznym obserwuje oznaczenia na jezdni i określa położenie auta. Gdy samochód w sposób niezamierzony przez kierowcę zacznie zjeżdżać ze swojego pasa ruchu, Lane Assist ostrzeże kierowcę i skoryguje tor jazdy. Lane Assist nie reaguje jeśli przed zjazdem z pasa ruchu kierowca włączy kierunkowskaz. 

W minionym roku Volkswagen otrzymał kilka nagród za system dbający o bezpieczeństwo, którym jest Emergency Assist. System monitoruje działania kierowcy, żeby w granicach swoich możliwości zapobiec wypadkowi lub co najmniej złagodzić jego skutki. Jeśli okaże się, że kierowca nie używa podczas jazdy żadnego pedału, ani nie operuje kierownicą, zostanie wezwany – sygnałem akustycznym i graficznym, a także poprzez nieprzyjemne szarpnięcie hamulcem – do przejęcia kontroli nad pojazdem. Gdy nie nastąpi żadna reakcja z jego strony, system powoduje stopniowe hamowanie samochodu aż do jego zatrzymania się oraz automatycznie uruchamia światła awaryjne, by ostrzec innych uczestników ruchu o niebezpiecznej sytuacji. Aktywny tempomat ACC utrzymuje przy tym stałą odległość od poprzedzającego pojazdu, a asystent pasa ruchu Lane Assist sprawia, że samochód nie zjeżdża ze swojego pasa. Gdy pojazd już stoi, w celu zwiększenia bezpieczeństwa automatycznie uruchomiony zostaje elektroniczny hamulec postojowy.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!