Ultrabezpieczny Lexus ES

LeadPhoto Ultrabezpieczny Lexus ES
Najnowszy Lexus ES zdobył prestiżową nagrodę TOP SAFETY PICK+, przyznawaną przez Amerykański Instytut Bezpieczeństwa Drogowego IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) w oparciu o wyniki testów zderzeniowych.
Content

Jak informuje IIHS, doskonałe wyniki testów są m.in. efektem wprowadzonych przez producenta modyfikacji, zwiększających bezpieczeństwo podczas najgroźniejszych zderzeń czołowych, przy których uderzenie następuje jedną czwartą szerokości przodu samochodu. Dzięki modyfikacjom, które objęły strukturę przodu, słupek przedni, strukturę krawędzi dachu oraz zawiasy i obramowanie drzwi, maksymalna deformacja kabiny w rejonie miejsca kierowcy nie przekroczyła 10 cm. Przemieszczenie manekina podczas zderzenia nastąpiło w sposób kontrolowany, a system przednich i bocznych poduszek powietrznych zapewnił prawidłową ochronę jego ciała i głowy.

IIHS podkreśla również znaczenie wprowadzonego w aktualnym modelu Lexusa ES ulepszonego systemu bezpieczeństwa Lexus Safety System +. Podczas testów zapobiegł on zderzeniom przy prędkościach 19 i 40 km/h (12 i 25 mph), uzyskując ocenę podwyższoną z wysokiej (advanced) do wybitnej (superior).

Dostępny w nowych modelach firmy pakiet Lexus Safety System + obejmuje zapobiegającą kolizjom funkcję PCS (Pre Collision System), która wykorzystując przednią kamerę i radar wykrywa znajdujące się przed samochodem pojazdy oraz pieszych i ostrzega kierowcę sygnałami dźwiękowymi i optycznymi, a w razie potrzeby wspomaga siłę hamowania lub przy braku reakcji kierowcy inicjuje hamowanie awaryjne. Funkcja LDA (Lane Departure Alert) ostrzega kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu za pomocą wibracji kierownicy oraz sygnałów dźwiękowych i optycznych, zaś współpracująca ze wspomaganiem kierownicy funkcja LKA (Lane Keeping Assist) samoczynnie pomaga utrzymać tor jazdy na oznakowanym pasie ruchu. Funkcja automatycznych świateł drogowych AHB (Automatic High Beam) wykrywa światła pojazdów znajdujących się przed samochodem i odpowiednio włącza światła mijania lub drogowe, zaś będący jej rozwinięciem system adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi AHS (Adaptive High-beam System) automatycznie dostosowuje zasięg reflektorów, zapewniając w ten sposób lepszą widoczność w nocy bez oślepiania innych kierowców. Korzystający z radaru i kamery aktywny tempomat (Dynamic Radar Cruise Control) umożliwia automatyczne dostosowanie prędkości samochodu do otoczenia i zachowanie właściwych odstępów.

Nagrodę TOP SAFETY PICK+ zdobył również inny pojazd macierzystego koncernu Lexusa – sprzedawany przez Toyotę w USA Scion iA, odpowiednik modelu Yaris w wersji sedan. W ten sposób japoński koncern ma już dziesięć samochodów kwalifikujących się do najwyższej nagrody IIHS.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!