Zaledwie co trzeci kupujący nowy samochód deklaruje, że utrata wartości jest dla niego ważna – tak wynika z badania Instytutu Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie marki Volkswagen. Jednak połowa kierowców jest skłonna zapłacić więcej za auto, któro lepiej niż inne „trzyma cenę”, a 2/3 uważa, że Volkswagen należy do grona marek, których samochody niewiele tracą na wartości.
Z danych Eurotax, przygotowanych 12 czerwca br. przy wykorzystaniu narzędzia Car Cost Expert na zlecenie marki Volkswagen wynika, że czteroletni VW Passat 1.6 TDI Trendline, z przebiegiem 60 tys. km, jest wciąż wart 47,8% wyjściowej ceny. Jeden z modeli konkurencyjnej marki, z podobnym silnikiem i wyposażeniem – zaledwie 39,2%. Jak przekłada się to na pieniądze? Używanego Passata można sprzedać za ok. 50,5 tys. zł, podczas gdy rywala – za nieco ponad 41,5 tys. zł.
Model, Wartość rezydualna
po 4 latach/60 tys. km
Volkswagen Passat 1.6 TDI Trendline, 47,8%
Renault Talisman 1.6 Energy dCi Zen, 44,0%
Ford Mondeo 1.5 TDCi Ambiente, 41,2%
Toyota Avensis 1.6 D-4D Active, 41,0%
Peugeot 508 1.6 BlueHDi Active, 39,2%
Skąd wiadomo, ile nowe auto będzie warte za kilka lat? Takie szacunki publikują wyspecjalizowane firmy, m.in. Eurotax. Analizujemy wiele parametrów, cena zakupu jest tylko jednym z nich. Nie mniej ważne są: doświadczenie producenta, historia modelu, sytuacja w danym segmencie rynku, z uwzględnieniem konkurencyjnych modeli, obsługa posprzedażowa w tym liczba autoryzowanych stacji obsługi danej marki, a także plany sprzedażowe poszczególnych modeli – mówi Paweł Grabarczyk, dyrektor handlowy Eurotaxu.
Volkswageny od lat są najczęściej wyszukiwane w największym w Polsce serwisie z ofertami sprzedaży aut OTOMOTO. Tylko w 2016 roku Polacy szukali samochodów używanych marki Volkswagen w tym serwisie ponad 100 mln razy. Widać także rosnące zainteresowanie nowymi Volkswagenami – także w tej kategorii marka VW jest numerem 1 na www.otomoto.pl – mówi Piotr Grzemski, brand manager OTOMOTO.