Równocześnie, dwuosobowy model stanowi hołd dla wspaniałej epoki motoryzacyjnego haute couture (z fr. wysokie krawiectwo) i ówczesnych ręcznie wykańczanych, ekskluzywnych kabrioletów.
Kabriolet na nowo, w ekstrawaganckim stylu interpretuje tradycyjne zasady projektowania i łączy minimalistyczny, technoidalny wygląd z proporcjami klasycznego automobilu. W skrócie, jest perfekcyjnym ucieleśnieniem filozofii projektowania Mercedes-Benz – filozofii zmysłowej przejrzystości.
Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet wyposażono w napęd elektryczny o łącznej mocy 550 kW (750 KM). Umieszczony pod podłogą akumulator pozwala na jednorazowe pokonanie ponad 500 km (cykl NEDC; według amerykańskiej agencji ochrony środowiska EPA – ponad 200 mil).
Elegancki kabriolet zadebiutował podczas Monterey Car Week na Półwyspie Monterey w Kalifornii (15-20 sierpnia 2017 r.). Imprezę zakończono konkursem elegancji Pebble Beach Concours d'Elegance.
Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet prezentuje wizję nowoczesnego luksusu w szczytowym wydaniu. To perfekcyjne ucieleśnienie naszej strategii designu. Urzekające proporcje łączą się tu z motoryzacyjnym »haute couture« we wnętrzu – wyjaśnia Gorden Wagener, szef designu Daimler AG.
Wygląd zewnętrzny: monumentalne proporcje i wyraźnie zarysowany profil
Mierzący blisko 6 m długości Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet (długość/szerokość/wysokość: 5700/2100/1340 mm) reprezentuje klasyczne proporcje designu art deco, z wyjątkowo długą pokrywą silnika. Smukły, wydłużony profil ma wyraźnie zarysowaną formę. Ciemnoniebieski, metaliczny lakier tworzy silny kontrast z chromowanymi akcentami – organicznie ukształtowane błotniki wieńczy chromowana listwa, biegnąca od przedniego aż do tylnego pasa. Równoległa listwa rozdzielająca pokrywę bagażnika pełni jednocześnie funkcję światła stop. Osłona chłodnicy stanowi z kolei nowoczesną interpretację grilla Mercedesa-Maybacha.
W okazałą sylwetkę kabrioletu wpisują się 24-calowe obręcze z lekkich stopów z centralną śrubą mocującą. Polakierowano ją na odcień różowego złota – ten sam, który można spotkać we wszystkich elektrycznych pojazdach studyjnych Mercedes-Benz.
Zaokrąglony tylny pas nawiązuje kształtem do dna łodzi (ang. boat tail) i przypomina luksusowy jacht, a smukłe lampy optycznie potęgują szerokość nadwozia. Uwagę zwraca tu również aluminiowa rama dyfuzora i wyloty powietrza zlokalizowane za tylnymi nadkolami.
Kabina Maybacha wpisuje się w sylwetkę nadwozia. Biała skórzana tapicerka tworzy kontrast z ciemnym odcieniem lakieru, a miękkie poszycie dachowe przeszywane różowozłotą nicią perfekcyjnie współgra z designem pojazdu.
Wnętrze: otwarty salon
Luksusowa kabina studium Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet w unikalny sposób łączy tradycje marki z nieznanymi dotąd rozwiązaniami technicznymi.
Wykończenie przestrzeni za fotelami przywodzi na myśl luksusowy jacht. Całą kabinę „oplata” zakrzywiona listwa, pełniąca funkcję ekranu służącego do obsługi funkcji pojazdu. Ukłonem w stronę tradycji są klasyczne, okrągłe wskaźniki, wpisujące się w tzw. „hiperanalogowość”. To współczesny trend odpowiadający na potrzeby użytkowników, którzy w dobie postępującej cyfryzacji mają potrzebę używania analogowych instrumentów.
Także naturalne okładziny podkreślają wyrafinowany charakter Maybacha. I tu łatwo dostrzec kontrast „hot & cool” – emocjonującego i minimalistycznego designu. Typowe dla marki autentyczne materiały uzupełnia wyszukana koncepcja kolorystyczna: elementy ozdobne mają odcień różowego złota, a skórzana tapicerka nappa – kolor kryształowej bieli. Do obicia siedzeń wykorzystano technikę znaną m.in. z mebli Chesterfield, a polegającą na mocowaniu skóry do ramy za pomocą guzików. W tym przypadku nadano jej jednak futurystyczną formę: każdy guzik przedstawia trójramienną gwiazdę Mercedesa i jest podświetlany na niebiesko. Jachtową atmosferę podkreślają okładziny z drewna o otwartych porach ozdobione aluminiowymi inkrustacjami oraz nietypowa forma foteli – powierzchnie ich siedzisk płynnie łączą się z tunelem środkowym i panelami drzwi, a dalej z deską rozdzielczą.
Intuicyjna komunikacja
Studium Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet zaprojektowano jako samochód przewidujący potrzeby swoich użytkowników – samochód, który w czasie rzeczywistym dostarcza im odpowiednie rozwiązania. Kierowca i pasażer mają dostęp do sterowanej dotykowo nawigacji połączonej z kalendarzem spotkań, stanowiącej kolejny przykład funkcji serwisu Concierge. Z osobistym asystentem mogą oni rozmawiać zupełnie jak ze znajomym, tzn. przy pomocy swobodnie formułowanych, a nie ściśle określonych poleceń głosowych. W rezultacie kierowca może w pełni skupić swoją uwagę na prowadzeniu pojazdu.
Najnowsza generacja czujników biometrycznych stale monitoruje status zdrowotny i nastrój podróżujących.
Jazda bezemisyjna: napęd elektryczny o mocy 550 kW (750 KM)
Vision Mercedes-Maybach 6 powstał jako pojazd w pełni elektryczny. Cztery kompaktowe synchroniczne silniki elektryczne z magnesami trwałymi zapewniają mu napęd na wszystkie koła. Układ napędowy generujący moc 550 kW (750 KM) nie tylko zapewnia osiągi na poziomie rasowych aut sportowych (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 s, prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h), ale i zasięg przekraczający 500 km (cykl NEDC; według EPA: ponad 200 mil).
System umożliwia ładowanie prądem stałym zgodnie ze standardem CCS o mocy dochodzącej do 350 kW. W ciągu niespełna 5 min pojazd może być „zatankowany” energią pozwalająca na pokonanie 100 km.
Efekt „wow”: wizjonerskie prototypy o dalekosiężnych perspektywach
Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet kontynuuje serię wizjonerskich samochodów studyjnych, zapoczątkowaną w 2012 r. przez Vision Ener-G-Force (Los Angeles). W kolejnych latach producent ze Stuttgartu zaprezentował prototypy AMG Vision Gran Turismo (Sunnyvale, rok 2013), Vision Tokyo (Tokyo, rok 2015) oraz Vision Mercedes-Maybach 6 Coupé (Pebble Beach, rok 2016). Globalny charakter zespołu Mercedes-Benz Design sprawia, że każdy z tych pojazdów czerpie z lokalnych trendów w designie, kulturze oraz transporcie i stawia je w centralnym punkcie danej koncepcji mobilności. Równocześnie wszystkie prototypy śmiało wybiegają w przyszłość.
Mercedes-Maybach: perfekcja łączy się z ekskluzywnością
Marka Mercedes-Maybach jestem symbolem ekskluzywności i indywidualności. Grupy docelowe obejmują klientów, którzy cenią sobie wyszukane towary luksusowe, perfekcyjne rzemiosło i wyjątkowe wykończenie. Najnowsze pozycje w gamie to wprowadzone w lipcu 2017 r. modele Mercedes-Maybach S 560 4MATIC (średnie zużycie paliwa: 9,3 l/100 km; średnie emisje CO2: 209 g/km) oraz S 650 (średnie zużycie paliwa: 12,7 l/100 km; średnie emisje CO2: 289 g/km), łączące dopracowanie Klasy S z ekskluzywnością Maybacha.
Pierwszym od dekad otwartym modelem Mercedesa-Maybacha jest limitowany do 300 sztuk Mercedes-Maybach Klasy S Cabriolet (średnie zużycie paliwa: 12,0 l/100 km; średnie emisje CO2: 272 g/km) – jeżdżący hołd dla najwyższego motoryzacyjnego kunsztu w segmencie kabrioletów.