Volkswagen Castrol Cup

LeadPhoto Volkswagen Castrol Cup
Volkswagen Castrol Cup to cykl wyścigów, które rozgrywane będą w Polsce, Czechach, Austrii, na Węgrzech i Słowacji. W pucharze będzie rywalizować 24 kierowców z 8 krajów, którzy ścigać się będą specjalnie przygotowanym Golfem GTI o maksymalnej mocy 310 KM (260 + 50 KM z Push-to-Pass).
Content

Kalendarz – 14 wyścigów w 5 krajach

W bieżącym sezonie zaplanowano 7 rund, w trakcie których rozegranych zostanie w sumie 14 wyścigów. Oprócz polskiego Toru Poznań, zawodnicy ścigać się będą także w Czechach (Autodrom Brno), na Słowacji (Slovakiaring), na Węgrzech (Hungaroring) oraz w Austrii (Red Bull ring). Kalendarz zawodów przedstawia się następująco:

1. Runda, Polska – Tor Poznań, 12-13.04.2013 r.

2. Runda, Słowacja – Slovakia Ring, 26-28.04.2013 r.

3. Runda, Republika Czeska – Autodrom Brno, 17-18.05.2013 r.

4. Runda, Polska – Tor Poznań, 21-22.06.2013 r.

5. Runda, Austria – Red Bull Ring, 23-24.08.2013 r.

6. Runda, Węgry – Hungaroring, 20-21.09.2013 r.

7. Runda, Polska – Tor Poznań, 04-05.10.2013 r.


Podczas każdego weekendu odbędą się 2 sesje treningowe trwające 30 minut, sesja kwalifikacyjna oraz dwa wyścigi, które oddzieli kilkugodzinna przerwa. Kolejność startu do drugiego wyścigu ustalą wyniki pierwszego, z założeniem, że czołowa ósemka wystartuje w odwrotnej kolejności.

Zawodnicy – 24 kierowców ośmiu narodowości

W pucharze ścigać się będzie 24 kierowców pochodzących z ośmiu krajów. W stawce znajdują się początkujący kierowcy, jak i sportowcy z tytułami mistrzowskimi, między innymi Robertas Kupcikas, który wygrał puchar Volkswagen Castrol Cup w 2006 roku oraz Mateusz Lisowski – zwycięzca Scirocco R Cup z 2011 roku.

Dodatkową atrakcją podczas rywalizacji na torze będzie udział w wyścigach specjalnie zaproszonych kierowców tzw. VIP Drivers. Będą to osoby ze świata mediów, sportu i show businessu, jednakże z doświadczeniem w motorsporcie. Zainteresowanie startem w wyścigu Volkswagen Castrol Cup wykazali m.in. rajdowcy, żużlowcy oraz piłkarze.

Adam Gładysz, który dziś odpowiada za organizację Volskwagen Castrol Cup, w minionych latach za kierownicą pucharowego Scirocco R, walczył na torze z gościnnie startującymi „legendami” motorsportu, m.in. Rajdowymi Mistrzami Świata: Carlosem Sainzem, Juha Kankkunenem czy też kierowcami Formuły 1: Johnym Herbertem i Damonem Hillem. Dziś Adam wspomina tą rywalizację z dużym sentymentem: „Doskonale pamiętam wyścig na Hockenheim w 2010 roku. Startowałem z 7 pozycji, walcząc o lepsze lokaty stoczyłem kilka pojedynków z Carlosem Sainzem, ostatecznie pokonałem wielokrotnego mistrza w bezpośredniej walce, minąłem linię mety przed nim kończąc wyścig na piątym miejscu. Są to wspaniałe wspomnienia.” Obecność sportowców, możliwość rywalizacji z nimi, przysparza młodym kierowcom wielu emocji. Nawet, jeżeli są to sportowcy z tytułami zdobytymi w innych dyscyplinach, ich obecność pozwala początkującym zawodnikom zdobyć wiele cennych doświadczeń, np. podczas rozmów z mediami.

Najważniejsze punkty regulaminu

Nowością  w polskich pucharach jest sposób zabezpieczenia i serwisowania samochodów. Przez cały sezon pozostaną one w gestii organizatora, to on będzie odpowiadał za ich przygotowanie do startów oraz dostarczenie na wyścigi. Kierowca na tor wyścigowy przyjedzie tylko z kaskiem i kombinezonem. Dozwolona będzie tylko i wyłącznie regulacja ustawień fotela i ciśnienia w oponach. Żadna ingerencja w samochody przygotowane przez organizatora nie będzie możliwa.

Zawodnicy ścigać się będą w specjalnie przygotowanych Volkswagenach Golfach GTI. Specyfikacja wyścigowego samochodu została opracowana we współpracy z Volkswagen Motorsport, firmą Volkswagena zajmującymi się samochodami sportowymi.

Pucharowy GTI wyposażony jest w silnik 2.0 TSI o mocy 260 KM. Dodatkowy smak rywalizacji doda system Push-to-Pass. System ten po aktywacji, na dziesięć sekund zwiększy moc silnika o dodatkowe 50 KM. Będzie go można użyć od kilku do kilkunastu razy podczas wyścigu (w zależności od toru). Samochody wyposażone są w sportowe zawieszenie i układ wydechowy, przebudowano układ chłodzący, skrzynia biegów DSG wyposażona została w mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szperę) oraz otrzymała nowe oprogramowanie pozwalające na skrócenie i tak rekordowego, czasu zmiany biegów. Układ hamulcowy wyposażono w tarcze przednie o średnicy 362 mm wykonane w systemie tzw. floating bell, czyli umożliwiające osiowe przemieszczanie tarcz względem punktów mocowania. Charakterystyczną rzeczą jest zastosowanie tzw. sportowego ABS. Z wnętrza usunięto wszystkie zbędne elementy tapicerki oraz seryjne fotele. Dodano natomiast  wyścigowy fotel, 6 punktowe pasy bezpieczeństwa, klatkę bezpieczeństwa oraz centralnie uruchamiany układ gaśniczy. Dodatkowo samochód został wyposażony w najnowszej generacji układ telemetrii, pozwalający na monitorowanie i analizę pracy większości istotnych podzespołów samochodu, a także parametrów i stylu jazdy kierowcy. Dzięki niemu kierowcy mogą poprawiać swoje umiejętności porównując je do szybszych zawodników, a inżynierowie analizować pracę samochodu.

Nagrody – Volkswagen inwestuje w dalszy rozwój sportowców

Nagrodą główną dla zwycięzcy pucharu jest nowy Volkswagen Golf VII a także kwota 30.000 Euro. Zdobywca drugiego miejsca otrzyma 20.000, a trzeciego 10.00 Euro. Pieniądze te nie będą wypłacone w gotówce, ale przeznaczone zostaną na dalszy rozwój kariery w sportach motorowych. Zawodnicy nagradzani będą także po każdym wyścigu. Pierwsza ósemka otrzyma do podziału kwotę 8.000 Euro.

Sponsorzy

Sponsorem strategicznym planowanego na 3 sezony cyklu wyścigów będzie Castrol. Firma ta od wielu lat towarzyszy Volkswagenowi w sporcie motorowym. Przykładem udanej współpracy w ostatnich latach jest Rajd Dakar. Volkswageny Race Touareg, których silniki były smarowane olejem Castrol Edge, trzykrotnie z rzędu w latach 2009, 2010 i 2011 wygrały ten ekstremalny i bardzo trudny rajd. W tym roku Castrol jest partnerem Volkswagena m.in. podczas startów fabrycznego zespołu w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC.

Pozostałymi sponsorami pucharu Volkswagen Castrol Cup zostały firmy Hankook, Volkswagen Bank Polska, STS Logistics oraz otomoto.pl

Wirtualny puchar

Równolegle do rzeczywistego pucharu rozgrywane będą wirtualne zawody w grze Forza Motorsport 4 na konsolach Xbox 360. Gracze wystartują w dziesięciu rundach, każda - tak jak w rzeczywistym Volkswagen Castrol Cup - składać się będzie z kwalifikacji i dwóch wyścigów. Uczestnicy rywalizować będą oczywiście w specjalnie przygotowanych Golfach GTI. W wyścigach wystartuje trzydziestu graczy, którzy uzyskają najlepszy czas w kwalifikacjach. Dla zwycięzców klasyfikacji generalnej wirtualnego pucharu przewidziano atrakcyjne nagrody, m.in. wyjazd na rajd WRC do Wielkiej Brytanii. Pierwsza runda rozpocznie się  6 kwietnia, aby dołączyć do turnieju należy zarejestrować się na www.liveleague.pl. Na stronie zamieszczone są szczegółowe informacje o rozgrywkach.

Źródło: Volkswagen

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!