Volkswagen otwiera nowe centrum badań nad aerodynamiką i efektywnością aut

LeadPhoto Volkswagen otwiera nowe centrum badań nad aerodynamiką i efektywnością aut
Marka Volkswagen otworzyła w Wolfsburgu nowe centrum badań nad aerodynamiką i efektywnością aut. Centrum ma powierzchnię 8 800 metrów kwadratowych i posiada certyfikaty uprawniające do dokonywania badań nad pojazdami zgodnie z normą WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures). Można w nim testować samochody w warunkach takich jak rzeczywiste, przy wietrze wiejącym z prędkością do 250 km/h.
Content

Badania w różnych warunkach

W tunelu aerodynamicznym mierzy się opór powietrza, który wpływa na zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji. W centrum można również przeprowadzać badania w warunkach przypominających różne strefy klimatyczne, w temperaturach od -30 do 60 stopni Celsjusza. Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Marki Volkswagen, podkreślił – Do 2020 roku odnowimy całą paletę modeli i rozbudujemy ją w najważniejszych segmentach rynku. Nasi eksperci do spraw rozwoju pracują teraz łącznie nad ponad 50 nowymi modelami aut.

Wentylator o średnicy ośmiu metrów
W nowym centrum badań nad aerodynamiką znajduje się wentylator o średnicy ośmiu metrów. Otwarcie nowego obiektu odbyło się wczoraj, w obecności przedstawicieli zarządu i rady zakładowej. Jej członek – Gerardo Scarpino – stwierdził: Dział rozwoju Technicznego w Wolfsburgu jest sercem Volkswagena. Nad najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi pracuje tu ponad 10 000 koleżanek i kolegów. Otwierając nowe centrum do badań nad aerodynamiką i efektywnością pojazdów gwarantujemy przyszłość wielu miejsc pracy w Wolfsburgu.

Hamownia podwoziowa
W sprawie aerodynamiki zabrał głos Członek Zarządu ds. Rozwoju – dr Frank Welsch – Decyduje ona o efektywności zużycia energii przez auto oraz o zmniejszeniu emisji spalin. Dzięki nowemu centrum będziemy mogli prowadzić prace także w innych dziedzinach, np. aeroakustyki oraz zasięgu aut zasilanych energią elektryczną. W tunelu aerodynamicznym i aeroakustycznym do symulowania ruchu pojazdu służy hamownia podwoziowa. Każde z kół stoi na osobnej przesuwającej się taśmie, dzięki czemu koła pojazdu poruszają się tak, jak podczas prawdziwej jazdy. Hamownia z wbudowanym systemem kamer automatycznie przygotowuje auta do testu w czasie krótszym niż pięć minut – dotąd potrzeba było na to około 30 minut. Izolacja akustyczna tunelu sprawia, że przy prędkości wiatru wynoszącej 160 km/h poziom hałasu wynosi 65 decybeli – to wartość porównywalna z typową głośnością telewizora czy zwykłej rozmowy.

Mniejsze nakłady
Tunel termofunkcyjny, który po zakończeniu fazy pilotażowej oprócz imitowania promieni słonecznych i deszczu będzie również produkował śnieg, pozwala na wykonanie znacznie większej liczby testów w prawie rzeczywistych warunkach niż było to możliwe w wypadku tunelu stosowanego dotychczas. Jego centralnym elementem jest stanowisko rolkowe, które spełnia wszelkie wymagania stawiane testom drogowym. Oddając do użytku nowe centrum do badań nad aerodynamiką i efektywnością marka Volkswagen znacznie zmniejszy nakłady ponoszone dotychczas na testy w dalekich zakątkach globu. Ułatwi ono również współdziałanie poszczególnych działów zaangażowanych w prace nad nowymi pojazdami.

Kamień węgielny pod nowe centrum położono w czerwcu 2014 roku. Tunele aerodynamiczne nadal są niezbędne do wprowadzania szczegółowych modyfikacji w pojazdach oraz do badań homologacyjnych. Dzięki temu urządzeniu w ciągu 20 minut można określić współczynnik oporu powietrza, podczas gdy w wypadku obliczeń komputerowych trwałoby to kilka dni.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!