Piłka nożna ma wielką siłę oddziaływania i łączy bardzo wielu ludzi. Mistrzostwa Europy 2020, które będą rozgrywane w wielu krajach naszego kontynentu są wspaniałym wydarzeniem. Poprzez nasze samochody oraz dzięki naszej kreatywności chcemy przyczynić się do budowania mostów między krajami i między miłośnikami piłki nożnej - uważa Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Marki Volkswagen.
Volkswageny są zadomowione na drogach całego kontynentu – od Atlantyku po Ural i od Spitzbergenu po Sycylię. W zeszłym roku do klientów w Europie trafiło 1,7 miliona samochodów. We wszystkich 55 krajach członkowskich UEFA dostępne są osobowe auta VW. Marka produkuje swoje samochody w 21 fabrykach, które zatrudniają 150.000 ludzi w siedmiu krajach naszego kontynentu.
Guy-Laurent Epstein, Dyrektor Marketingu UEFA, cieszy się z partnerstwa z Volkswagenem uważa: Jesteśmy dumni, że współpracuje z nami tak wielka europejska marka znana z prawdziwej pasji do piłki nożnej. To ważne, zwłaszcza w obliczu zadań, które przed nami stoją, bo UEFA EURO 2020 będzie ogromnym wyzwaniem pod względem mobilności. To wydarzenie ucieleśnia wspaniałą ideę i jest przy tym nowatorskie. Bardzo się cieszymy, że w tej ekscytującej drodze będzie nas wspierał Volkswagen.
Marka z Wolfsburga jest mocno związana z europejską piłką nożną. Narodowe związki z Francji (FFF) i ze Szwajcarii (ASF/SFV) korzystają z samochodów Volkswagena – w 2019 roku dołączą do nich Niemcy (DFB).
Zwiększenie zaangażowania w piłkę nożną ma być wsparciem dla strategii marki skierowanej ku przyszłości. Piłka nożna świetnie pasuje do Volkswagena. Gra się w nią niemal w każdym kraju i jest ponadklasowa – jak nasze samochody. To wspaniała okazja, by na arenie międzynarodowej pokazać jak zmienia się nasze przedsiębiorstwo. Bo w najbliższych latach Volkswagen będzie grał – jak się to mówi w piłce nożnej – ofensywnie. Jeśli chodzi o nasze modele i o pojazdy elektryczne stoimy w przededniu największej ofensywy w historii marki - mówi Herbert Diess.
Oprócz UEFA EURO 2020 Volkswagen zaangażuje się także w inne rozgrywki piłki nożnej. Partnerstwo z UEFA obejmuje również Mistrzostwa Europy Kobiet (UEFA Women’s EURO), Mistrzostwa Europy Juniorów U21 (UEFA Under 21 Championships), Futsal EURO, a także finałowe rozgrywki nowo utworzonej UEFA Nations League, które zostaną rozegrane po raz pierwszy w 2019 roku. Ponadto Volkswagen wykorzysta możliwości zaangażowania się podczas meczów kwalifikacyjnych w ramach UEFA EURO 2020. Jako „Official Mobility Partner of UEFA National Team Football” Volkswagen otrzyma pakiet zawierający m.in. działania reklamowe, prawa cyfrowe, bilety i różne możliwości z zakresu Hospitality. W czasie, w którym obowiązuje umowa zostanie rozegranych ponad 500 meczów.
Sponsoring rozgrywek piłkarskich reprezentacji narodowych UEFA w czasie, gdy rozpocznie się sprzedaż modelu I.D. oznacza dla nas początek nowej drogi. Z okazji rynkowego debiutu innowacyjnych samochodów elektrycznych nowej generacji marka Volkswagen angażując się w piłkę nożną stawia na nową międzynarodową platformę komunikacyjną, która budzi pozytywne zainteresowanie w Europie i poza nią. Bardzo się z tego cieszymy. Dla Volkswagena UEFA EURO 2020 otwiera duże możliwości. Oczywiście włączymy w to wszystkie rynki europejskie oraz ponad trzy tysiące naszych dealerów na całym kontynencie. Jednak najważniejsi dla nas są zawsze miłośnicy futbolu, czyli nasi klienci. Chcemy im przedstawić atrakcyjne rozwiązania z zakresu mobilności. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Sprzedaży.