Zaawansowana technologia
Volkswagen podkreśla, że dzięki intuicyjnej komunikacji pomiędzy człowiekiem a pojazdem, realizowanej przy pomocy techniki rozszerzonej rzeczywistości oraz goglom Mixed-Reality (HoloLens), a także sterowaniu głosem obsługa I.D.Vizzion jest niezwykle prosta. Użytkownik wykorzystuje ekrany i wirtualne elementy obsługi wyświetlane w przestrzeni wnętrza. Pasażerowie widzą je dzięki goglom i korzystają z nich wykonując odpowiedni ruch ręką. Technologia komunikacji zastosowana w koncepcie ma być wirtualnym asystentem, który reaguje empatycznie i stale się uczy. Zdaniem niemieckiej marki I.D.Vizzion zapewnia użytkownikom więcej osobistej swobody. To dlatego, że jest jak inteligentne urządzenie na kołach – nie potrzebuje kierowcy, bo sam nim jest dla swoich pasażerów.
Auto I.D.Vizzion ma elektryczny napęd na cztery koła wykorzystujący dwa silniki elektryczne o mocy systemowej wynoszącej 225 kW oraz zasięg do 665 km. Zdaniem Vokswagena podobna konstrukcja ma pojawić się na drogach w roku 2022.
Nieograniczone możliwości
Prezentując I.D. Vizzion Volkswagen wskazuje na potencjał modułowej platformy MEB przeznaczonej do konstrukcji samochodów elektrycznych, czyli nowej bazy technicznej modeli z rodziny I.D.
Jak powiedział Dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju Technicznego, Techniczna podstawa modeli I.D. pozwala na produkcję aut, których wielkość nadwozia, akumulatorów i silników można zmieniać. Dzięki temu możemy produkować pojazdy należące do różnych klas i realizować różne życzenia klientów – włącznie z dużymi limuzynami na dalekie dystanse.
Już w 2025 roku zamierzamy produkować milion w pełni elektrycznych samochodów rocznie. Kompaktowy I.D. oraz SUV I.D.Crozz pojawią się jako pierwsze w roku 2020. Po nich w 2022 roku zadebiutuje van I.D. BUZZ oraz, jak wspomniano wyżej, prezentowany właśnie w Genewie studyjny I.D. Vizzion - podsumował Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Marki Volkswagen.