Volkswagen prezentuje koncepcyjnego pick-upa

LeadPhoto Volkswagen prezentuje koncepcyjnego pick-upa
Podczas Sao Paulo International Motor Show swoją światową premierę ma Volkswagen Tarok Concept. To pięciometrowy SUV nowej generacji, wyposażony w napęd na cztery koła i skrzynię ładunkową, której długość można zwiększać zależnie od potrzeb – wystarczy złożyć tylną ściankę przestronnej czterodrzwiowej kabiny.
Content

Połączenie pick-upa i SUV-a
Volkswagen połączył zalety pick-upa z stylistyką SUV-ów. Jak twierdzi Klaus Bischoff, główny designer marki: Tarok Concept to pierwszy pick-up, w którym stylistyczne elementy miejskiego SUV-a wykorzystano w prawdziwie terenowym aucie. Na jego ekspresyjny design składają się charakterystyczne elementy dachu przypominające nadwozie typu targa, wyrazisty przód, trójwymiarowy pas diod z tyłu, a także stylowe, a przy tym masywne boki nadwozia. Właśnie te środki stylistyczne zastosowane w Taroku wnoszą nową fascynującą dynamikę do tego segmentu aut

Przedłużana skrzynia ładunkowa
Ważną cechą konstrukcyjną pięciomiejscowego pick-upa jest przedłużana skrzynia ładunkowa. Jej podłogę można wydłużyć nie tylko poprzez otwarcie tylnej burty, ale także dzięki wykorzystaniu nowo opracowanego mechanizmu, który umożliwia złożenie dolnej części tylnej ścianki kabiny pasażerskiej. Dzięki temu rozwiązaniu do przewozu ładunku można również wykorzystać tylną część kabiny, np. po to, żeby przetransportować szczególnie długie przedmioty. Stosownie do tych większych możliwości transportowych Taroka zwiększono też jego maksymalne obciążenie, które wynosi jedną tonę.

Nowoczesny kokpit
Rozwiązania nieznane dotąd wśród aut tego segmentu Volkswagen zastosował we wnętrzu nowego pick-upa, wyposażając jego kabinę w wiele cyfrowych urządzeń. W środku w oczy rzuca się lakierowany w kolorze nadwozia panel zdobiący tablicę rozdzielczą na jej całej szerokości. Pokryty szkłem sprzęt multimedialny, cyfrowe urządzenia do obsługi klimatyzacji oraz cyfrowe wskaźniki (Active Info Display) zostały umieszczone na panelu w jednej osi i są głównymi elementami kokpitu. 

Napęd 4x4 i bioetanol
Tarok Concept został wyposażony w czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 110 kW/150 KM. W Brazylii jednostka ta należąca do rodzaju TotalFlex-Fuel może być zasilana zarówno etanolem (E100), jak i mieszanką benzyny z etanolem (E22). Silnik TSI współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną; Taroka wyposażono również w stały napęd na cztery koła 4MOTION. 

Volkswagen zapewnia, że Tarok Concept w niemal niezmienionej wersji wkrótce pojawi się na brazylijskim rynku jako model seryjny. Przyszły model seryjny, oprócz silnika TSI, będzie również wyposażany do wyboru w 150-konnego (110 kW) turbodiesla 2.0 TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i ma trafić również do innych krajów.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!