Volkswagen przedstawia projekt komunikacji po 2030 roku

LeadPhoto Volkswagen przedstawia projekt komunikacji po 2030 roku
Według szacunków ONZ do 2050 roku niemal 70 procent ludności świata będzie żyć w wielkich metropoliach. Ponad 80 procent produktu światowego brutto będzie generowane właśnie w miastach. Niezbędny jest więc do tego sprawny transport. Z drugiej strony, zanieczyszczone powietrze, zatłoczone ulice i korki oraz w wielu miejscach przestarzała infrastruktura to wyzwania, którym należy sprostać.
Content

Przyszłość mobilności będzie się kształtowała najpierw w miastach i wielkich metropoliach. To w nich problemy są największe. Ale także właśnie w nich tkwi największy potencjał zmian - stwierdził Matthias Müller, Prezes Zarządu Koncernu Volkswagen. Jeżeli chcemy, by ludzie nadal mogli korzystać z własnych środków transportu, musimy pożegnać się z wieloma przyzwyczajeniami, które dzisiaj użytkownikom aut wydają się oczywiste. Musimy na nowo wymyślić sposoby przemieszczania się w miastach. I w tym celu znacznie wzmocnimy nasze wysiłki. 

Przyszłość po roku 2030 
Miasta na całym świecie bardzo się od siebie różnią. Żeby opracować model indywidualnej komunikacji dopasowany do specyfiki każdego z nich, w dziale badawczym koncernu Volkswagen pracuje dwustu ekspertów ze wszystkich działów i marek, badając najważniejsze trendy i scenariusze społeczne. Tak zwani Future Heads rozważają możliwe koncepcje indywidualnej mobilności na rok 2030 i lata dużo późniejsze. 
Na przykład w San Francisco do końca przyszłej dekady osoby chętnie sięgające po nowości techniczne i wyczulone na sprawy związane z ochroną środowiska mocno przyczynią się do rozpowszechnienia samochodów elektrycznych. W aglomeracji pekińskiej w 2030 roku będzie żyło 130 milionów ludzi, potrzebne będą więc trasy szybkiego ruchu dla pojazdów autonomicznych. W dalszej perspektywie można sobie wyobrazić, że ludzie będą się przemieszczali z miejsca na miejsce korzystając także z dronów. Z kolei w chronicznie przeciążonym komunikacyjnie Mumbaiu pojawią się nowoczesne szybkie autobusy, strefy dla pojazdów elektrycznych oraz nowe rozwiązania z zakresu Shared Mobility

Partnerstwa z miastami
Wiedza jakiej dostarczył projekt badawczy Futures of Mobility znajduje teraz praktyczne zastosowanie w projektach i przygotowaniu przyszłych produktów oraz usług koncernu Volkswagen. Koncern zawiera w tej dziedzinie umowy partnerskie z miastami. W dziesiątkach z nich – od Barcelony po Sztokholm i od Somerville w USA po Szanghaj w Chinach – trwają prace nad najróżniejszymi projektami i usługami, które są następnie testowane i wdrażane w życie. 
Na przykładzie partnerstwa z Hamburgiem widać, jak wielostronne są to działania. Kilka dni temu przekazano tam mieszkańcom, firmom i urzędom 50 e-Golfów. W hamburskim porcie oraz na wybranych odcinkach autostrad autonomicznie poruszające się ciężarówki testuje MAN. Marka Volkswagen rozszerza z kolei swoją usługę WeDeliver właśnie na Hamburg. Jeszcze w tym roku MOIA rozpocznie w tym hanzeatyckim mieście pilotaż swojego programu usług Ride Pooling, na którego potrzeby stworzyła własny, w pełni elektryczny 6-osobowy pojazd. W pierwszym etapie flota tych samochodów ma zostać w Hamburgu rozbudowana do 200 egzemplarzy, później można sobie wyobrazić, że po ulicach miasta będzie się poruszać do tysiąca MOIA Shuttles. Planuje się wprowadzenie ich także w innych miastach. 

Robot-ładowarka do samochodów elektrycznych 
Wspólnie z firmą Kuka specjalizującą się w produkcji urządzeń automatycznych Volkswagen przedstawił podczas Group Media Night urządzenie o nazwie CarLa, czyli pierwszego mobilnego robota służącego do ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych. Takie całkowicie automatyczne roboty serwisowe przeznaczone zarówno do użytku publicznego, jak i prywatnego mają przyczynić się do wzrostu akceptacji dla samochodów z napędem elektrycznym. Gdy auto zaparkuje, CarLa zasili go energią elektryczną samodzielnie. Ten wspólny projekt obydwu firm pokazuje jak szybko, łatwo i automatycznie można naładować akumulator elektrycznego auta. CarLa może stać się rozwiązaniem standardowym. Obydwie firmy zamierzają rozszerzyć współpracę badawczą i wdrożyć to urządzenie do produkcji pilotażowej. 

Rośnie znaczenie pojazdów elektrycznych
Już dzisiaj Volkswagen ma w ofercie osiem modeli elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Jeszcze w tym roku dołączy do nich Audi e-tron – pierwszy elektryczny SUV tej marki z zasięgiem wynoszącym 500 km. W 2019 roku pojawią się Porsche Mission E oraz pierwszy Volkswagen z rodziny I.D. Premier będzie więcej, także wśród samochodów użytkowych. e-Crafter marki Volkswagen Samochody Użytkowe zadebiutuje jesienią bieżącego roku. Kolejną nowością będą pierwsze elektryczne autobusy miejskie marek MAN i Scania, które w tym roku będą testowane, a w przyszłym produkowane seryjnie.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!