Volkswagen Scirocco po liftingu

LeadPhoto Volkswagen Scirocco po liftingu
Scirocco debiutowało 40 lat temu, a jego obecna wersja wytwarzana jest od 2008 roku, aby dopasować model do obecnej gamy producent zdecydował się na lifting. Zmieniono detale, takie jak zderzaki, seryjne, diodowe światła tylne, wskaźniki pracy silnika na desce rozdzielczej i wiele pomniejszych elementów.
Content

Wszystkie wersje spełniają wymagania normy emisji spalin EU 6 i zużywa nawet o 19 procent mniej paliwa. Spektrum mocy czterech jednostek TSI i dwóch TDI wynosiod 125 KM do 280 KM. Wszystkie silniki mimo zmniejszonego zużycia paliwa dysponują większą mocą. Flagowe Scirocco R dysponuje mocą 280 KM, o 15 więcej od poprzednika.

Zewnętrznym znakiem rozpoznawczym Scirocco 2014 jest nowy przód i tył z nowymi reflektorami H7 lub bi-ksenonowymi i diodowymi światłami tylnymi. Logo VW na pokrywie bagażnika uchyla się i służy jako uchwyt do otwierania pokrywy. We wnętrzu, wyposażonym seryjnie w sportowe siedzenia i sportową, obszytą skórą kierownicę, można znaleźć między innymi nowe materiały i kolory. Do nowych rozwiązań technicznych zaliczają się na przykład specjalnie dopasowany do Scirocco system nagłaśniający Dynaudio Excite oraz asystent parkowania (Park Assist). Kolejną nowością są seryjne dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), będące ukłonem w stronę pierwszego Scirocco.

Najmocniejszy model tej serii, Scirocco R, tradycyjnie posiada specjalne elementy stylistyczne i elementy wyposażenia. Dotyczy to zarówno stylistyki kół, jak i dolnej części przodu i tyłu nadwozia nawiązującej do sportów motorowych. Z przodu szczególnie rzucają się w oczy trzy duże, czarne i błyszczące wloty powietrza, seryjne reflektory bi-ksenonowe, diodowe światła do jazdy w dzień i diodowe kierunkowskazy. Z boku są to między innymi obudowy lusterek zewnętrznych z matowego chromu, nakładki poszerzające nadkola w stylu „R” oraz czarne zaciski hamulców z logo „R”. Z tyłu do elementów charakterystycznych dla Scirocco R należą, tak jak zwykle, chromowane końcówki rur wydechowych (po jednej z każdej strony) oraz większy spojler dachowy. Nowością z tyłu są natomiast duże otwory wylotów powietrza w zderzaku, oraz 18-calowe seryjne obręcze ze stopu metali lekkich typ Cadiz. Jako opcja ten typ obręczy dostępny jest także w rozmiarze 19 cali.

Podobnie jak na zewnątrz, także we wnętrzu Scirocco R widać wkład Volkswagen R GmbH. Do zindywidualizowanych elementów należy tapicerka Race z logo „R” i szarymi szwami, czarna podsufitka, aplikacje dekoracyjne Carbon Race, czarne aplikacje z połyskiem Piano Black (panel radia, sportowa kierownica multifunkcyjna obszyta skórą i podłokietniki w drzwiach) oraz pedały z nakładkami ze stali nierdzewnej. Tradycyjne są tutaj niebieskie wskazówki specjalnych wskaźników „R” i aluminiowe listwy w progach z logo „R”.

Nowe Scirocco i Scirocco R pojawią się na rynku już w sierpniu bieżącego roku, a po raz pierwszy klienci będą mogli zobaczyć je na Targach Motoryzacyjnych w Genewie.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!