Volkswagen zwiększył sprzedaż samochodów

LeadPhoto Volkswagen zwiększył sprzedaż samochodów
Marka Volkswagen Samochody Użytkowe od stycznia do czerwca bieżącego roku dostarczyła klientom na świecie 249.800 samochodów. Oznacza to 5-procentowy wzrost w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. W Europie Zachodniej do klientów trafiło 173.300 egzemplarzy, czyli o 5,1% aut więcej.
Content

Na rodzimym, niemieckim rynku wydano klientom 63.300 samochodów (+2,8%). Także we Włoszech (+15,5%, 6400 aut), we Francji (+12,2%, 11.100 sztuk) oraz w Hiszpanii (+8,5%, 7600 sztuk) marka odnotowała wzrost. W Wielkiej Brytanii od stycznia do czerwca do klientów trafiło 23.700 samochodów (-3,0%).

Dzięki 19.100 autom sprzedanym w Europie Wschodniej marka Volkswagen Samochody Użytkowe odnotowała wzrost dostaw o 16,4%.

W Polsce marka Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczyła klientom 4377 lekkich samochodów dostawczych, co w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku jest wynikiem lepszym o 9,12%.

Poza Europą marce udało się więcej niż podwoić ilość dostaw w Meksyku (region Ameryka Północna), w którym klientów znalazło 5500 aut, czyli o 55,0% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W porównaniu z nim odnotowano wzrost dla wszystkich czterech serii modeli. Najbardziej zwiększyła się ilość dostaw modeli T6 oraz Caddy (C4). 

Więcej aut trafiło także do nabywców w regionie Azji i Pacyfiku (+12,9%, 12.600 sztuk) oraz w Ameryce Południowej (+12,4%, 19.400 sztuk).

Spadek sprzedaży odnotowano w Afryce (-15,5%, 6300 sztuk) i na Bliskim Wschodzie (-20,4%, 13.600 sztuk). 

Zestawienie dostaw na świecie z podziałem na serie modeli (pierwsze półrocze 2017 roku):

105.000 sztuk serii T (100.100; +4,9%)
85.700 sztuk serii Caddy (78.800; +8,6%)
37.700 sztuk serii Amarok (35.700; +5,5%)
21.400 sztuk serii Crafter (23.200; -7,7%).

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!