Volkswagen zwycięża w Rajdzie Portugalii

LeadPhoto Volkswagen zwycięża w Rajdzie Portugalii
Lepiej się nie dało – Volkswagen odniósł w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC) triumfalne, potrójne zwycięstwo i świętuje najbardziej udany rajd w historii startów Polo R WRC.
Content

W piątej eliminacji mistrzostw w bieżącym sezonie zwyciężyła załoga Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) przed kolegami z zespołu – Sebastienem Ogierem/Julienem Ingrassią (F/F) oraz Andreasem Mikkelsenem/Ola Floene (N/N). Odnosząc potrójny sukces także podczas zmagań na powerstage’u fabryczny zespół z Wolfsburga uzyskał maksymalną liczbę punktów we wszystkich trzech klasyfikacjach rajdu. Tym samym, od czasu wprowadzenia odcinka specjalnego, w którym trzej najlepsi kierowcy mają szansę zdobyć dodatkowe punkty, Volkswagen okazał się pierwszym producentem, któremu udała się ta sztuka. Zespół zgromadził łącznie 122 punkty w klasyfikacji kierowców, pilotów i producentów. Zmagania na trasie tegorocznego Rajdu Portugalii trzymały w napięciu tysiące zachwyconych kibiców aż do ostatniej chwili.

Podczas Rajdu Portugalii wizytę zespołowi fabrycznemu złożyli członkowie zarządu marki Volkswagen – dr Arno Antlitz (odpowiedzialny za controlling i finanse) oraz dr Heinz-Jakob Neußer (odpowiedzialny za rozwój techniczny marki). Dr Neußer i dr Antlitz są stałymi gośćmi w parku serwisowym. Dr Antlitz był też na miejscu, gdy zespół Volkswagena w 2011 roku wygrał Rajd Dakar. „Potrójne zwycięstwo w Portugalii jest wielkim sukcesem dla Volkswagena. Potwierdza ono świetną formę kierowców, pilotów, całego zespołu oraz Polo R WRC i to w wyjątkowo trudnych warunkach zarówno dla ludzi, jak i dla sprzętu”, stwierdził dr Neußer, odpowiedzialny także za starty Volkswagena w Rajdach WRC. „Zacięta i wyrównana walka o zwycięstwo pokazuje też, jak fascynującym sportem są rajdy, to wspaniała scena dla naszych samochodów. Jestem dumny z całego zespołu”.

Finał trzymający w napięciu: minimalna różnica na mecie
Przewaga Latvali po piątku, pogoń Ogiera w sobotę i niedzielę – aż do ostatniego odcinka specjalnego, legendarnego „Fafe” emocjonująca walka trwała w najlepsze. Zakończyła się jedynie 8,2-sekundową przewagą Latvali na mecie. Przed finałowym odcinkiem specjalnym Jari-Matti Latvalę i Sebastiena Ogiera dzieliła różnica 10,4 sekundy. Kolejne 16,4 sekundy dalej znajdował się w tabeli Andreas Mikkelsen. Na mecie całą trójkę dzieliła różnica jedynie 28,6 s – w przeliczeniu na odległość, jaką pokonali zawodnicy jest to zaledwie 0,2% kilometrów przejechanych w czasie rajdu. Między Latvalą a Ogierem było to tylko 0,065%.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – wyniki końcowe

01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 3h 30m 35.3s
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 8.2s
03. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 28.6s
04. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 48.7s
05. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 1m 56.8s
06. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 2m 27.9s
07. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 2m 32.2s
08. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 2m 54.3s
09. Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (PL/PL), Ford + 4m 39.1s
10. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 7m 31.2s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – wyniki Power Stage

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 6m 43.0s
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 2.2s
03. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 4.0s

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!