Volvo i Varjo stworzyły pierwszą na świecie aplikację rzeczywistości mieszanej do projektowania samochodów

LeadPhoto Volvo i Varjo stworzyły pierwszą na świecie aplikację rzeczywistości mieszanej do projektowania samochodów
Volvo jest producentem bezpiecznych i nowoczesnych samochodów, a Varjo wysokiej jakości gogli do systemów rzeczywistości rozszerzonej. Teraz dwie firmy połączą siły i opracują wspólne rozwiązanie rzeczywistości mieszanej, które posłuży do opracowywania prototypów, rozwoju designu, a nawet testowania aktywnych systemów bezpieczeństwa. Właśnie tak ma wyglądać w przyszłości proces projektowania nowych modeli aut.
Content

Współpraca Volvo i Varjo będzie czymś więcej niż tylko uczestnictwem w jednym projekcie. Dodatkowo Volvo Tech Fund zainwestuje w firmę Varjo. Ten fundusz typu venture capital inwestuje w obiecujące start-upy technologiczne o wysokim potencjale rozwoju.

Prowadzenie samochodu przy użyciu gogli
Volvo i Varjo po raz pierwszy umożliwiły prowadzenie prawdziwego samochodu przy użyciu zestawu gogli i aplikacji mieszanej rzeczywistości, dodając elementy wirtualne i określone funkcje, które wydają się prawdziwe zarówno dla kierowcy i są rozpoznawalne dla czujników samochodu. To niezwykle upraszcza i przyspiesza proces rozwojowy. Do tej pory żaden inny producent samochodów nie korzystał z potencjału tej technologii.

Wraz z rozpoczęciem współpracy, Varjo wprowadza właśnie na rynek nowy model gogli XR-1 wyposażony w słuchawki, kamery i wyświetlacz HD. Volvo podkreśla, że dzięki temu doznania rzeczywistości wirtualnej i mieszanej są niezwykle realistyczne. XR-1 może służyć nie tylko do zabawy. Możliwości tego zestawu są w stanie radykalnie skrócić czas opracowywania nowych technologii, dając szansę oceny funkcji i projektów jeszcze na etapie koncepcji.

Przejażdżka nieistniejącym samochodem
W goglach XR-1 znacząco poprawiono rozdzielczość w stosunku do poprzedniego modelu. Dodano też opcję pracy nie tylko w rzeczywistości rozszerzonej, ale także w rzeczywistości mieszanej. Projektanci Volvo mogą teraz wirtualnie przejechać się jeszcze nieistniejącym samochodem i dokonywać testów i symulacji jego funkcji na wiele lat przed jego fizycznym powstaniem. Mogą też jeździć istniejącym samochodem, ale oprócz widoku drogi są im wyświetlane dodatkowe, wirtualne obiekty. Np. łoś, który wyłania się z lasu, na który… reagują systemy hamowania samochodu. Ten system jest tak głęboko zintegrowany z funkcjami auta, że wirtualna rzeczywistość idealnie splata się z tą prawdziwą. To wszystko ma na celu opracowywanie bezpiecznych samochodów o intuicyjnej, prostej obsłudze w możliwie krótkim czasie.

Dzięki możliwościom, jakie daje rzeczywistość mieszana możemy oceniać projekty i technologie, podczas gdy są dosłownie na etapie „deski kreślarskiej” – powiedział Henrik Green, dyrektor ds. Technologii w Volvo. Zamiast zwykłego statycznego sposobu oceny nowych produktów i pomysłów, możemy natychmiast przetestować koncepcje na drodze. Takie podejście oferuje znaczne oszczędności dzięki identyfikacji priorytetów i usuwaniu wąskich gardeł na wczesnym etapie projektu.

W trosce o większe bezpieczeństwo
XR-1 pozwala również inżynierom Volvo opracowywać i oceniać rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa aktywnego znacznie łatwiej niż dotąd. Eksperci ds. Bezpieczeństwa mogą prowadzić prawdziwe samochody, nosząc zestaw słuchawkowy XR-1 w ośrodkach badawczych Volvo w Szwecji, testując w ten sposób wirtualne systemy bezpieczeństwa aktywnego widoczne jedynie w rzeczywistości rozszerzonej, ale osadzonej w rzeczywistym środowisku.

Bardzo dokładna technologia śledzenia wzroku wbudowana w gogle XR-1 ułatwia ocenę, w jaki sposób kierowcy korzystają z nowej funkcjonalności i czy powoduje ona ich rozproszenie uwagi. Tak precyzyjna metoda pomiaru poziomu rozproszenia sprawia, że ​​Volvo może opracować nowe funkcje tak, by nie zaburzały one koncentracji kierowcy.

Od samego początku naszą wizją było stworzenie produktu, który bezproblemowo łączy środowisko wirtualne i rzeczywiste – powiedział Niko Eiden, założyciel i dyrektor generalny Varjo. Niezwykle zaawansowane sposoby, w jakie Volvo używa XR-1, pokazują, że technologia Varjo umożliwia rzeczy, które wcześniej były niemożliwe. Wraz z Volvo rozpoczęliśmy nową erę profesjonalnego zastosowania rzeczywistości mieszanej.

Gogle Varjo XR-1 i ich zastosowanie do testowania technologii Volvo zostały pokazane dzisiaj podczas Światowej Wystawy Rzeczywistości Rozszerzonej w Santa Clara w Kalifornii. Złożono także wniosek patentowy na wyłączne zastosowanie tej technologii.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!