Volvo S60 Polestar Engineered niebawem w Polsce

LeadPhoto Volvo S60 Polestar Engineered niebawem w Polsce
W środę 9 października w Volvo Car Warszawa zaprezentowano najnowszą, limitowaną wersję modelu S60 T8 Polestar Engineered. Ten sportowy i hybrydowy samochód już niebawem trafi na polski rynek w bardzo krótkiej serii. Model ma być także kolejnym krokiem w elektryfikacji oferty Volvo.
Content

Najszybsze seryjnie produkowane Volvo
W 2020 roku do Polski trafi zaledwie osiemnaście samochodów serii Polestar Engineered. Będą to przede wszystkim modele XC60 i V60 i tylko cztery egzemplarze S60. W porównaniu do standardowego modelu S60, zaszło w nim kilka istotnych zmian. Do jego napędu użyto układu hybrydowego T8, który wcześniej zastosowano m.in. w XC90 i XC60. Moc układu napędowego nieco podniesiono do wartości przekraczającej 400 KM. Silnik spalinowy o mocy 313 KM napędza koła przednie, a silnik elektryczny o mocy 87 KM – koła tylne. Łączna wartość momentu obrotowego wynosi 670 Nm, co przekłada się na świetne osiągi. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 4,4 s. To najbardziej dynamiczny seryjnie produkowany model Volvo w historii marki. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Zawieszenie Ohlins
Waga pojazdu zależy od wyposażenia i waha się od 1979 do 2051 kg. Nominalna pojemność baterii wynosi 11,6 kWh, użyteczna – 9,1 kWh. W trybie czysto-elektrycznym S60 może przejechać do 45 km z prędkością do 125 km/h. Silniki spalinowy i elektryczny mogą także pracować razem w trybie Power od 0 do 160 km/h. W S60 T8 Polestar Engineered zastosowano unikalny wzór felg (20 cali), układ hamulcowy Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi, regulowane zawieszenie Ohlins oraz mnóstwo dodatków stylistycznych, w tym pomarańczowe pasy bezpieczeństwa. Zadbano nawet o taki detal jak złoty kolor zakrętek wentyli, który idealnie współgra ze złotym kolorem zacisków hamulcowych. Samochód będzie dostępny w bogatym, niemal pełnym pakietem wyposażenia w cenie 290 000 zł.

Elektryfikacja w Volvo nabiera tempa
Nowe Volvo S60 T8 Polestar Engineered ma pokazywać, jak będą wyglądały sportowe samochody przyszłości. Volvo podkreśla, że obecnie intensyfikuje swoje działania, by obniżyć emisje swoich aut, przy zachowaniu, a nawet poprawieniu ich osiągów. Już za kilka dni będzie miała miejsce premiera całkowicie elektrycznego XC40, chwilę później XC40 T5 – czyli najmniejsza hybryda typu plug-in. Jednocześnie Volvo wprowadza do oferty miękkie hybrydy, które już są dostępne w modelach XC60 B4 AWD i B5 AWD oraz XC90 B5 AWD. Obecnie układ hybrydowy 48V jest sprzężony z silnikami Diesla (wyłącznie wersje AWD z automatyczną skrzynią biegów). Docelowo będzie połączony także z silnikami benzynowymi T5 i T6.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!