Volvo w odwrocie od jednostek 5 i 6 cylindrowych

LeadPhoto Volvo w odwrocie od jednostek 5 i 6 cylindrowych
Gama nowych 4-cylindrówek Volvo debiutuje we Frankfurcie. Te oszczędne i spełniające wyśrubowane normy emisji spalin silniki mają zastąpić oferowane dotychczas motory 5 i 6 cylindrowe.
Content

Wszystkie silniki Drive-E zostały od podstaw skonstruowane wyłącznie przez inżynierów Volvo i mają być produkowane w szwedzkiej fabryce w Skovde. W ciągu kilkunastu miesięcy wszystkie silniki 5-cio i 6-cio cylindrowe zostaną zastąpione przez nowoczesne dwulitrowe jednostki o czterech cylindrach. Rodzina Drive-E zastąpi aż 8 różnych gam silników, które są obecnie stosowane. Idea jest bardzo prosta: wszystkie silniki będą miały tę samą pojemność (2.0 l), będą się jednak różniły mocą. Diesle będą miały docelowo moc od 120 do 232 KM, a motory benzynowe od 140 do 306 KM. Wersje benzynowe będą dostępne jako hybrydy.

Już w tym roku dostępny będzie Diesel D4 o mocy 181 KM i jednostki benzynowe: T5 245 i T6 306 KM. Wraz z nimi debiutuje nowa automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach łączona tylko z nowymi jednostkami Drive-E. Najmocniejsze benzynowa jednostka zachowa oznaczenie T6 i będzie oferowana w Volvo S60. Konstruktorzy postawili sobie za cel wyraźne poprawienie osiągów aut. Najlepiej widać to na przykładzie jednostki D4 w Volvo S60. Obecnie najmocniejszym Dieslem przewidzianym dla tego modelu jest D5 – 215 KM. Z tą jednostką S60 przyspiesza do 100 km/h w 7,7 sek. Dla porównania S60 z nowym silnikiem D4 181 KM osiąga setkę w czasie o 0,3 sek. krótszym. Nie posiadamy jeszcze oficjalnych danych, ale sądząc po zdjęciach nowe silniki będą występowały w konfiguracji wolnossącej, doładowanej kompresorem, a także jedną lub dwoma turbosprężarkami.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!