VOLVO wprowadza gamę silników VEA

LeadPhoto VOLVO wprowadza gamę silników VEA
VEA (Volvo Engine Architecture) to nowa rodzina silników czterocylindrowych, która pojawi się w ofercie Volvo pod koniec 2013 roku. Obejmie ona zarówno jednostki benzynowe, jak i Diesle. W jednostkach wysokoprężnych zastosowana zostanie technologia i-Art wpływająca na ograniczenie zużycia paliwa i podnosząca osiągi aut.
Content

Dzięki umieszczeniu oddzielnych czujników ciśnienia przy każdym wtryskiwaczu – zamiast stosowanego dotąd pojedynczego sensora w szynie common rail  – układ i-Art jest w stanie dokładniej kontrolować ciśnienie i regulować wtrysk paliwa indywidualnie dla każdego z czterech cylindrów.

Jak podkreślił Derek Crabb - Vice President Powertrain Engineering w Volvo Car Group: “Podniesienie ciśnienia paliwa w szynie common rail do 2500 barów oraz zastosowanie technologii i-Art to kolejna rewolucja w silnikach Diesla. To przełomowy krok, tak samo ważny jak wprowadzenie w 1976 roku sondy Lambda do katalizatora spalin”.

Derek Crabb tak wyjaśnia działanie układu: „Każdy wtryskiwacz zakończony jest maleńkim komputerem, który stale monitoruje ciśnienie wtrysku. System i-Art wykorzystuje te pomiary i odmierza optymalną dawkę paliwa dla każdego cyklu spalania”.

Rezultat? Połączenie wyższego ciśnienia paliwa z technologią i-Art pozwoliło obniżyć zużycie paliwa, wyraźnie ograniczyć emisję spalin, podnieść osiągi a także poprawić dźwięk silnika. 

Pierwsze modele Volvo wyposażone w silniki VEA trafią do polskich salonów na przełomie listopada i grudnia br.

Docelowo w samochodach Volvo stosowane będą wyłącznie silniki wysokoprężne oparte o technologię common rail oraz jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Będą łączone z różnymi turbosprężarkami przez co gama dostępnych jednostek napędowych będzie bardzo bogata. Część z nich będzie w przyszłości uzupełniana o napęd elektryczny i inne nowatorskie technologie. 

Nowe silniki VEA będzie można skonfigurować z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, która przyczyni się do dalszego ograniczenia zużycia paliwa. W połączeniu z nowymi silnikami, przekładnia ta poprawi reakcję pojazdu na gaz. Moc będzie przekazywana płynnie, a zmiana przełożeń będzie odbywać się szybko i wyjątkowo gładko.

Silniki nowej rodziny będą produkowane w Szwecji, w fabryce w Skövde.

Źródło: Volvo

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!