Volvo zwiększa sprzedaż w Polsce

LeadPhoto Volvo zwiększa sprzedaż w Polsce
W ciągu pierwszych 3 kwartałów samochody tej marki kupiło 5,4 % osób niż w roku 2012. Najlepiej sprzedającym się modelem, kolejny rok z rzędu, został średniej wielkości SUV XC60
Content

Wraz z początkiem 2013 roku z oferty Volvo zniknęły C30, S40 i V50, zastąpione przez V40. Nowy kompakt miał więc przed sobą nie lada wyzwanie, sprostać gustom dotychczasowych klientów i przyciągnąć nowych. Udało się to osiągnąć, a sprzedaż w ciągu pierwszych 9 miesięcy roku wyniosła 1160 szt - wliczając w to odmianę Cross Country. Ponad połowę wszystkich sprzedanych V40-stek stanowiły odmiany wyposażone w silnik Diesla. Większość tych jednostek wysokoprężnych stanowiły jednostki D3 o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM. Wśród jednostek benzynowych prym wiodła, plasowana również pośrodku oferty, jednostka T3 (1.6 l 150 KM).

Model XC60 -średniej wielkości SUV po raz kolejny został bestsellerem szwedzkiej marki. Aż 40% sprzedaży stanowił właśnie ten model. - To kolejny rok w którym XC60 jest nie tylko najchętniej wybieranym modelem Volvo, ale także najlepiej sprzedającym się modelem segmentu premium w Polsce. Po trzech kwartałach sprzedaż XC60 wzrosła o 23% w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r. – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska.
Trzecią z kolei pod względem sprzedaży jest rodzina S/V60 na którą zdecydowało się 475 klientów. Wynika to z trendów rynkowych. Klienci coraz częściej decydują się na zakup samochodu bardziej uniwersalnego (jak np. SUV) niż sedan czy kombi. Pod koniec roku zadebiutują nowoczesne jednostki napędowe spełniające normy Euro 6 a wraz z nimi 8-biegowe przekładnie automatyczne, które są standardem wśród innych marek Premium. Producent liczy, że podniesie to atrakcyjność tych aut.

Pozostałe modele cieszyły się mniejszym zainteresowaniem, wynika to z długiej obecności na rynku, przykładowo model XC90 sprzedawany jest z drobnymi zmianami od 11 lat. Jednak Volvo pracuje już nad jego następcą. Być może coupe-cabrio C70 czeka podobny los. Po gorącym przyjęciu koncepcyjnego Volvo Coupe na Salonie Samochodowym we Frankfurcie widać światełko w tunelu na kontynuacje serii C.
Łącznie, od początku roku, na samochody Volvo zdecydowało się już 3629 klientów.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!