Podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 1989 roku Volkswagen zaprezentował studyjnego, terenowego Golfa o nazwie Montana. W 1990 roku wszedł on do seryjnej produkcji jako Golf Country.
Model stanowiący podstawę do jego konstrukcji - Golf II Syncro CL - był produkowany w Wolfsburgu. Stamtąd auta wysyłano do Grazu w Austrii, gdzie dokonywano przeróbek.
W firmie Steyr Daimler Puch wyposażano Golfa w ramę z rur stalowych, wzmocnione amortyzatory oraz w stalową osłonę podwozia. Prześwit auta wzrastał przy tym do 18 cm. Z przodu i z tyłu montowano orurowanie, chroniące przed skutkami zderzeń, koło zapasowe umieszczano natomiast z tyłu, na pokrywie bagażnika. Z przodu drogę rozświetlały nie tylko główne reflektory, ale też dodatkowe lampy oraz światła przeciwmgłowe.
Popyt na to auto nie był zbyt duży, Golf Country wyprzedzał swoją epokę. Mimo niewielkiej liczby wyprodukowanych egzemplarzy - zaledwie 7 735 szt. - w ciągu półtora roku wytwarzania tego modelu powstały dwie wersje specjalne: lakierowany w kolorze „zieleń leśna” Golf II Country Allround z podstawowym wyposażeniem, dobranym pod kątem funkcjonalności, oraz tzw. Chrom-Edition.
Ta druga wersja była znacznie bardziej elegancka. Miała kremową, skórzną tapicerkę, specjalny czarny lakier, składany elektrycznie dach firmy Webasto oraz chromowane elementy nadwozia. Powstało jedynie 558 modeli w specjalnej wersji.
Jeszcze rzadziej można spotkać jeden z pięćdziesięciu egzemplarzy Golfa Country, wyposażonej najbardziej wytwornie, specjalnej wersji „Wolfsburg Edition”. Miała silnik Golfa GTI i sprzedawano ją jedynie osobom zatrudnionym w koncernie Volkswagen.
Dziś Golf Country jest modelem poszukiwanym przez wielu miłośników marki. Poświęcono mu także specjalną wystawę w AutoMuseum Volkswagena w Wolfsburgu, która będzie czynna do 7 lutego 2016 roku. Współczesnym kontynuatorem tradycji Golfa Country jest Golf Alltrack.