W doborowym towarzystwie

LeadPhoto W doborowym towarzystwie
W pierwszy weekend września zawodnicy Dacia Duster Elf Cup 2017 wezmą udział w najważniejszej imprezie cross country, organizowanej w Polsce. Od sześciu lat Baja Poland stanowi rundę Pucharu Świata FIA w Rajdach Terenowych. W tym roku na liście zgłoszeń znalazły się 134 załogi, w tym tak znane osobistości jak: Nasser Al-Attiyah, Krzysztof Hołowczyc, Jakub Przygoński czy Bernhard ten Brinke.
Content

W Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych zapowiedziało się 28 zespołów, z czego 8 zgłoszono w Dacia Duster Elf Cup 2017. Dla kierowców Dacii Duster będzie to powrót na rajdowe trasy po wakacyjnej przerwie. Ze względu na nieduże różnice w klasyfikacji rocznej, zapowiada się zaciekła rywalizacja. Największym dorobkiem punktowym pochwalić się mogą Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba (45 pkt). Tuż za nimi są: Jan Kozioł (40 pkt), Magdalena Zając i Kazimierz Ruszel (35 pkt), Wojciech Furman i Michał Augustyniak (32 pkt). Nieco mniej punktów na swoim koncie zgromadzili: Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek (19 pkt), Grzegorz Baranowski i Grzegorz Konczak (18 pkt) oraz Michał Kidacki (10 pkt). Z przyczyn osobistych nie wystartują Dawid Urban oraz Katarzyna i Bartłomiej Makowscy. W grupie „gość” zobaczymy Tadeusza Rzeżuchowskiego (66-letniego pasjonata motorsportu, który na rajdowych trasach zadebiutował zaledwie miesiąc temu)  i doświadczonego Daniela Siatkowskiego.

Tym razem zawodników Dacia Duster Elf Cup 2017 będziemy mogli obserwować obok najszybszych ekip Pucharu Świata FIA w Rajdach Terenowych. Nasze załogi są już o wiele bardziej doświadczone niż na początku sezonu i będą miały okazję startować na terenach poligonu w Drawsku Pomorskim po raz drugi. Dzięki temu zapowiada się ciekawsza rywalizacja. Jak zawsze ekipy Dacii mogą liczyć na wsparcie Renault Polska i partnerów – mówi Andrzej Gemra, Zastępca Dyrektora Renault East ds. Efektywności i Rozwoju Nowych Projektów.

Niezmiernie się cieszę, że wracamy do ścigania po dwumiesięcznej przerwie i będziemy startowali wśród światowej czołówki zawodników, którym kibicuję i znam z telewizji. W czasie rajdowej przerwy nie próżnowałem. Skupiłem się na pracy zawodowej związanej z otwarciem toru DriveLand, a także miałem okazję zrobić sporo kilometrów za kierownicą Dacii. Ten rajd jest długo wyczekiwanym, wiadomo już, że trasy będą wymagające, a zapowiadane opady deszczu mogą utrudnić ściganie. To przedostatni rajd w sezonie, zatem zapowiada się zaciekła walka o punkty, tym bardziej, że różnice są nieduże. Jestem kompletnie wyluzowany, jeśli chodzi o emocje rajdowe i samochód, ale stresuje mnie sytuacja mojego pilota, Bartka Boby, który jest jeszcze na rajdzie w Ameryce Południowej i nie wiem czy wróci na czas – obawia się Krzysztof Wicentowicz.

Orlen Baja Poland rozpocznie się w piątek Ceremonią Startu na wyspie Łasztownia w Szczecinie i 7-kilometrowym superoesem przy ulicy Szafera. W sobotę uczestnicy przeniosą się do Drawska Pomorskiego, gdzie rozegrane zostaną dwie próby sportowe o długości 141 i 71 kilometrów. W niedzielę rajd powróci w okolice Szczecina na dwa odcinki o długości 18 i 10 kilometrów.

Lista zgłoszeń Dacia Duster Elf Cup 2017/ Orlen Baja Poland:

422. Krzysztof Wicentowicz/ Bartłomiej Boba

423. Jan Kozioł/ Piotr Greguła

424. Magdalena Zając/ Kazimierz Ruszel

425. Wojciech Furman/ Michał Augustyniak

426. Tomasz Baranowski/ Grzegorz Konczak

427. Konrad Sznajder/ Tomasz Mroczek

428. Michał Kidacki/ Roman Kiciński

429. Tadeusz Rzeżuchowski/ Daniel Siatkowski.

Dacia Duster Elf Cup 2017 rozgrywany jest w ramach Pucharu Polski Samochodów Terenowych z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w klasie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki tak skonstruowanemu regulaminowi rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów finansowych. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Pucharu Dacia Duster Elf Cup jest Renault Polska we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!