Zamiarem twórców wystawy było przedstawienie architektury Warszawy widzianej z perspektywy samochodu. Zdjęcia rzucają nowe światło na znane otoczenie tworząc tym samym niezapomniane kompozycje.
Wernisaż fotografii, który odbył się w czwartkowy wieczór przekazał moc zaskakujących ujęć pozwalających spojrzeć na samochód i otaczającą nas przestrzeń z zupełnie nowej perspektywy.
Dostrzegł to już Maciej Nowicki, artysta wizjoner z początku XX wieku. Uważał, że samochód nie jest jedynie środkiem komunikacji, lecz stanowi ruchomy punkt widokowy, z którego można spoglądać na mijane kompozycje architektoniczne. Zaproponowane przez niego rozwiązania urbanistyczne w Warszawie stały się przyczynkiem do poszukiwania innej, odmiennej od tradycyjnej metody postrzegania miasta i stały się również inspiracją twórców wystawy.
Klasyczna technika fotografii - naświetlanie tradycyjnej błony światłoczułej w tzw. średnim formacie 6 x 6 cm pozwoliła z samochodu zatrzymać w kadrze wyselekcjonowane widoki, oddalenia, zbliżenia i zestawienia zmiennych sylwet budynków przy jednoczesnym zachowaniu kanonu fotografii architektonicznej. Tryptyki eksponowane są na przestrzennych ramach spinających po trzy zdjęcia w serie, dzięki którym zwiedzanie wystawy odbywa się również poprzez doświadczenie ruchu w relacji do sportretowanych budynków.
Udział DS w tym projekcie nie jest przypadkowy. Marka dostrzega konotacje łączące motoryzację ze sztuką i zwraca uwagę, że projektowanie samochodów to proces kreacji czerpiący inspiracje z prac nowoczesnych artystów. Dlatego też salon marki DS w Warszawie przy Al. Krakowskiej 206 planuje być nowym centrum kultury, w którym artysta będzie miał szansę wyrazić siebie i swoje emocje.
Wystawę będzie można odwiedzać od 24 września do 31 grudnia.2015 roku, w Salonie marki DS przy Al. Krakowskiej 206 w Warszawie.
Marka DS
Francuska marka rodem z Paryża. Oficjalnie powstała 1 czerwca 2014 r. Jej celem jest powrót francuskich samochodów do segmentu premium. Marka DS, czerpiąca z tego, co najlepsze we francuskim know-how, podtrzymuje tradycje innowacyjności, elegancji i stylu, odziedziczone po modelu DS z 1955 roku. Gama DS, stworzona z myślą o klientach poszukujących możliwości wyrażenia swojej osobowości, obejmuje modele DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4, DS 5, DS 5LS* i DS 6*. Marka oferuje samochody wyróżniające się wyjątkowym stylem, wyrafinowanymi detalami, szlachetnymi materiałami i zaawansowanymi technologiami, a także hybrydowym układem napędowym z silnikiem wysokoprężnym Hybrid 4x4, oferowanym w DS 5. W Europie samochody marki DS można kupić w DS Store lub w salonach sieci CITROËN dysponujących oddzielną powierzchnią ekspozycyjną dla nowej marki. DS oferuje swoim klientom możliwość poszerzenia kontaktu z marką poza sam produkt dzięki ofercie ekskluzywnych usług premium i przynależności do klubu DS PRIVILÈGE. Od swojego debiutu rynkowego do dnia dzisiejszego marka sprzedała ponad 580 tys. samochodów. http://www.driveds.com/
Śledź aktualne informacje o DS na: @DS_Official
*Sprzedawane wyłącznie w Chinach
Źródło: DS Automobiles informacja prasowa / mototarget.pl