Światła laserowe od Audi

LeadPhoto Światła laserowe od Audi
Po prezentacji laserowego oświetlenia w wyścigowym Audi R18 E-Tron, firma z Inglostadt chce jak najprędzej zaoferować to rozwiązanie swoim klientom. Audi Sport quattro laserlight concept stanowi wprowadzenie do świata oświetlenia laserowego.
Content

Nowa wersja modelu Sport quattro concept to coupé polakierowane na kolor czerwony Plasma, łączące w sobie siłę historycznego Sport quattro z pełną emocji elegancją. Jego karoseria sprężyście spoczywa na dużych kołach. Zwisy są krótkie, proporcje wyważone, aczkolwiek sportowe. Przy rozstawie osi 2784 mm, długość pojazdu wynosi 4602 mm. Dwudrzwiowy samochód jest bardzo szeroki, ma 1964 mm szerokości, a jednocześnie 1386mm wysokości sprawia, że wygląda na bardzo niski.

W podwójnych reflektorach, rozwiązaniu typowym dla modeli quattro, Audi zawarło innowacyjne oświetlenie, stosując kombinację reflektorów diodowych Matrix-LED i światła laserowego. Znajdziemy tam po dwa płaskie, trapezoidalne zespoły świetlne. Zespół umiejscowiony po zewnętrznej stronie, złożony z diod Matrix przykrytych specjalną osłoną generuje światła mijania, a zespół wewnętrzny – laserowe światła drogowe.

Wysokiej mocy diody laserowe są znacznie mniejsze niż diody LED. Ich średnica wynosi zaledwie kilka mikrometrów. Dzięki zasięgowi prawie 500 metrów, laserowe światła drogowe oświetlają odcinek drogi prawie dwukrotnie dłuższy niż światła diodowe, a ich moc jest trzykrotnie większa. Takie przyszłościowe rozwiązanie oświetlenia drogi po raz kolejny podkreśla wiodącą pozycję Audi jeśli chodzi o samochodowe światła. Podobne reflektory będzie miał w nowym sezonie także wyścigowy bolid R18 e-tron quattro 2014.

Kanciaste, płaskie słupki C i blister nad błotnikami to kolejne elementy stylistyczne Audi Sport quattro laserlight concept nawiązujące do klasyki Sport quattro. Na nowo zaprojektowane, wyraziste, nadają szerokim ramionom karoserii jeszcze więcej dynamiki. Całe auto składa się z muskularnie napiętych powierzchni okolonych ostrymi konturami – gra wklęsłych i wypukłych sklepień podkreśla atletyczny charakter Audi Sport quattro concept.

We wnętrzu zegary zaprojektowano podobnie jak w nadchodzącym modelu TT, przejęły one funkcje środkowego ekranu. Kierowca może wybierać między różnymi opcjami wyświetlacza. Dla przykładu: w trybie MMI dominujące elementy ekranu to mapy nawigacyjne lub listy multimediów, natomiast w trybie klasycznym na pierwszym planie widać prędkościomierz.

Serce pojazdu stanowi układ hybrydowy o łącznej mocy 700 KM. 4 litrowa V8-ka produkuje 560 z nich, reszta pochodzi z silnika elektrycznego. Model przyspiesza do 100 km/h w 3,7 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 305 km/h, w trybie czysto elektrycznym może pokonać 50 km.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!