Według normy New European Driving Cycle (NEDC) zasięg pojazdu wynosi 300 km. Dzięki temu czterodrzwiowy e-Golf staje się atrakcyjny dla osób pragnących podróżować nowoczesnym samochodem, który nie emituje żadnych szkodliwych substancji. W e-Golfie z roku modelowego 2017 Volkswagen zastosował nowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności zwiększonej z 24,2 kWh do 35,8 kWh. Na stacji szybkiego ładowania (DC/40 kW) akumulatory można w ciągu godziny naładować do 80% pojemności. W nocy albo podczas pobytu w pracy, korzystając z tzw. Wallboxu (AC/7,2 kW) akumulatory auta można napełnić do pełnej pojemności w ciągu sześciu godzin.
Zgromadzona energia jest zamieniana w ruch efektywniej niż w przypadku poprzedniego modelu. Silnik elektryczny rozwija moc 100 kW, czyli o 15 kW większą niż starszy e-Golf. Wzrósł również maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego – z 270 Nm do 290 Nm. Średnie zużycie energii przez e-Golfa, mierzone według „Nowego Cyklu Europejskiego” (NEDC), wynosi 12,7 kWh/100 km. W miejscu użytkowania samochód nie emituje żadnych spalin. Volkswagen poprawił również osiągi e-Golfa z roku modelowego 2017. Czterodrzwiowe, bezemisyjne auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 9,6 s. Prędkość maksymalna auta wzrosła do 150 km/h.
Zaledwie przed tygodniem Volkswagen zaprezentował mocno zmodernizowanego Golfa. Wszystkie istotne zmiany znalazły zastosowanie również w e-Golfie, łącznie ze zmodyfikowanym przodem i tyłem nadwozia, nowymi reflektorami wykonanymi w technice LED oraz z nowymi diodowymi lampami z tyłu.
Kolejną nowością w e-Golfie jest cyfrowy wyświetlacz w miejscu zegarów – Active Info Display. Ponadto, jako pierwszy samochód na świecie z napędem elektrycznym, nowy Golf został wyposażony w system multimedialny, który może być obsługiwany przez kierowcę przy pomocy gestów. Do seryjnego wyposażenia należy system nawigacji „Discover Pro” z 9,2 calowym ekranem. Poza tym e-Golf będzie nadal dostępny z systemem usług internetowych online „e-Remote” (m.in. włączania i wyłączania ładowania akumulatorów oraz ogrzewania postojowego), z „Guide & Inform” oraz z interfejsem podłączenia smartfonów „App-Connect” („MirrorLink”, „Car Play” i „Android Auto”).
Volkswagen rozszerza także gamę systemów asystujących dla e-Golfa z roku modelowego 2017. Do dyspozycji są m.in. system wspomagający jazdę w korku Traffic Jam Assist (częściowo autonomiczna jazda do prędkości 60 km/h), system rozpoznawania pieszych w autach wyposażonych we Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego w mieście (City), a także asystenta Emergency Assist (automatyczne zatrzymywanie pojazdu gdy kierowca np. straci przytomność).
* e-Golf: samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży. Nie ma jeszcze pozwolenia na poruszanie się po ulicach, dlatego nie podlega przepisom 1999/94/EG.