Więcej silników w Audi Q8

LeadPhoto Więcej silników w Audi Q8
Audi poszerza gamę jednostek napędowych luksusowego SUV-a Q8, dodając do niej dwa silniki V6. Od teraz ten topowy model rodziny Q może być wyposażony w motor 3.0 TFSI (340KM) lub 3.0 TDI (231KM).
Content

Benzyna i diesel
Nowe Audi Q8 55 TFSI wyposażone jest w trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, wytwarzający moc 340 KM. Jego maksymalny moment obrotowy 500 Nm osiągalny jest w szerokim zakresie od 1370 do 4500 obr./min. Turbodoładowany, benzynowy silnik rozpędza Audi Q8 od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.  

Drugi nowy silnik to kolejna wersja trzylitrowego diesla. Rozwija moc 231 KM oraz moment obrotowy 500 Nm w zakresie od 1750 do 3250 obr./min. Audi Q8 45 TDI do 100 km/h rozpędza się w 7,1 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 233 km/h. 

Miękka hybryda
Wszystkie silniki w Audi Q8 współpracują z pokładowym systemem typu mild hybrid, dzięki któremu w toku codziennej eksploatacji możliwa jest redukcja spalania nawet o 0,7 litra na 100 km. Najważniejszymi komponentami systemu mild hybrid są litowo-jonowy akumulator oraz układ alternator-rozrusznik (RSG), zaopatrujące główny, 48-voltowy system elektryczny tego SUV-a w energię elektryczną. RSG podczas spowalniania pojazdu pozwala na odzyskanie nawet 12 kW energii i przesłanie jej do akumulatora. Kiedy kierowca przy prędkości pomiędzy 55 a 160 km/h zdejmie nogę z pedału gazu, samochód może żeglować z wyłączonym silnikiem nawet przez 40 sekund. Następnie RSG sprawnie i łagodnie ponownie włącza silnik. System start-stop załącza się przy prędkości 22 km/h.  

Wyposażenie standardowe
W nowych wersjach silnikowych za przekazywanie mocy na koła odpowiadają, podobnie jak w innych, ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic oraz stały napęd na cztery koła quattro. Obie nowe wersje wyposażone są standardowo w 19-calowe felgi i opony o wymiarach 265/55. Zawieszenie z układem kontroli tłumienia, MMI Navigation plus, Audi virtual cockpit oraz system Audi drive select, są również elementami wyposażenia standardowego. Cała obsługa skupiona została na dwóch ekranach dotykowych z możliwością haptycznej i akustycznej reakcji zwrotnej.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!