Pierwsza generacja kompaktowego sedana z dwulitrowym, 155-konnym silnikiem, która trafiła na rynek w 1998 roku, spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem. Lexus IS został wybrany w Japonii samochodem roku, a inni producenci kopiowali rozwiązania stylistyczne modelu, zaprojektowanego przez Nobuaki Katayamę – zwłaszcza przejrzyste klosze tylnych lamp zespolonych, które masowo weszły również do świata tuningu. Tak zrodził się legendarny „Lexus look”. IS-y pierwszej generacji wciąż są obecne na drogach i choć model został stworzony niemal dwie dekady temu, wciąż wygląda atrakcyjnie.
Sprzedawana obecnie trzecia generacja, jest utrzymana we współczesnej stylistyce marki z charakterystycznym grillem w kształcie klepsydry. Linia nadwozia, zaprojektowanego przez Masanari Sakae i Yuki Isogai, jest nieporównywalnie bardziej dynamiczna. Odpowiada to osiągom auta, dostępnego w wersji IS 200t z 245-konnym, turbodoładowanym dwulitrowym silnikiem benzynowym lub IS 300h z hybrydową jednostką napędową o łącznej mocy 223 KM, zapewniającą zużycie paliwa na poziomie 4,2 l na 100 km. Wersję F Sport wyposażono w adaptacyjne zawieszenie o zmiennej charakterystyce.
Nowy Lexus IS, który w tym roku przeszedł facelifting, jest nieporównywalnie zaawansowany technicznie od pierwowzoru, nie tylko pod względem napędu, ale i takich rozwiązań, jak nawigacja satelitarna czy system bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+.