Wilk w owczej skórze: nowe Porsche 911 R w Genewie

LeadPhoto Wilk w owczej skórze: nowe Porsche 911 R w Genewie
Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Porsche pokazało model 911 R. Założenia projektu to: redukcja masy, maksymalne osiągi i wrażenia z jazdy. Specjalna, limitowana do 991 egzemplarzy edycja waży zaledwie 1370 kg.
Content

To najlżejsza, współcześnie produkowana wersja modelu 911. Przy tylnej osi pracuje 6-cylindrowy bokser o pojemności 4.0 l, znany z 911 GT3 RS. Jednostka generuje moc 500 KM przy 8250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 460 Nm przy 6250 obr./min. Model przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s. Występuje wyłącznie z 6-stopniową, sportową przekładnią manualną z krótkimi ścieżkami prowadzenia biegów. Maksymalna prędkość 911 R to 323 km/h, a średnie zużycie paliwa - ok. 13,3 l/100 km.

Porsche 911 R jest stworzone do pokonywania ciasnych zakrętów. Specjalnie zestrojony układ skrętnej tylnej osi zapewnia precyzyjne prowadzenie i zachowanie wysokiej stabilności. Mechaniczna blokada tylnego dyferencjału pomaga w uzyskaniu maksymalnej trakcji, a o skuteczne wytracanie prędkości dbają standardowe hamulce ceramiczno-kompozytowe Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Z przodu zaopatrzono je w imponujące tarcze o średnicy 410 mm, a z tyłu – 390 mm. Za kontakt z nawierzchnią odpowiadają opony klasy UHP (Ultra High Performance), zamontowane na 20-calowych, kutych obręczach z lekkich stopów z centralną śrubą mocującą w kolorze matowego aluminium.

Na potrzeby 911 R wyścigowy oddział Porsche specjalnie zestroił system kontroli stabilności Porsche Stability Management (PSM). Za naciśnięciem przycisku kierowca może aktywować funkcję podwójnego wysprzęglenia, pomocną w przeprowadzaniu szybkich redukcji przełożeń. Na życzenie model dostępny jest również z jednomasowym kołem zamachowym. Efekt: jeszcze bardziej spontaniczna i wysokoobrotowa natura jednostki napędowej. Żeby ten samochód mógł pozostać praktycznym na co dzień, nabywcy mogą zamówić - znany np. z Lamborghini - system unoszenia przedniej osi: wystarczy wcisnąć przycisk, a prześwit z przodu zwiększy się o 30 mm, pozwalając nie urwać zderzaka podczas przejazdu przez próg zwalniający. Cena bazowa nowego Porsche 911 R w Polsce to 938 720 zł.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!