Wirtualna rzeczywistość pojedna kierowców i rowerzystów?

LeadPhoto Wirtualna rzeczywistość pojedna kierowców i rowerzystów?
Ponieważ coraz więcej osób wsiada na swoje pojazdy, kłótnie między kierowcami i rowerzystami to częsty widok w europejskich miastach. Ford wprowadza nową kampanię, mającą na celu poprawę bezpieczeństwa i zmniejszenie zanieczyszczenia i zatłoczenia. Share the road ma promować harmonię między użytkownikami dróg i podkreślic przekonanie firmy, że umożliwienie większemu gronu osób bezpiecznego korzystania z rowerów, szczególnie w przypadku krótkich podróży, przynosi korzyści wszystkim.
Content

Przełomowy program
W tym celu Ford proponuje przenieść się w rzeczywistość wirtualną. WheelSwap umożliwia kierowcom i rowerzystom przekonanie się, w jaki sposób niebezpieczne zachowania i nieprzestrzeganie zasad obowiązujacych na drodze wpływają na innych użytkowników dróg. Wstępne badania pokazują, że po przejściu tego doświadczenia prawie wszyscy uczestnicy stwierdzili, że zmienią swoje zachowanie.
Jako osoba często podróżująca na dwóch oraz czterech kołach, doświadczyłem osobiście wielu frustracji - i niebezpieczeństw - które kierowcy i rowerzyści napotykają na dzisiejszych drogach - powiedział Steven Armstrong, prezes i dyrektor generalny Ford of Europe. Bezpieczna integracja coraz bardziej zróżnicowanych środków transportu jest kluczem do tego, jak sprawić, by nasze miasta stały się bezpieczniejsze i bardziej przystępne dla wszystkich, teraz i w przyszłości.

Wystarczy wzajemny szacunek
W Europie jest 250 milionów rowerzystów; 1 z 12 ofiar śmiertelnych wypadków drogowych jest cyklistą. Dzięki udowodnionym korzyściom dla zdrowia, jakości powietrza i ruchu miejskiego, wiele miast aktywnie promuje jazdę na rowerze. Kampania Forda zyskała już poparcie Sir Davida Brailsforda, który kieruje zespołem Team Sky, wielokrotnym zwycięzcą Tour de France.
Inicjatywa Forda jest bardzo na czasie. Europa jest domem dla jednych z największych na świecie społeczności rowerowych, a zwiększona presja na zachowanie przestrzeni drogowej plasuje bezpieczeństwo jeszcze wyżej w hierarchii - powiedział Sir David. Ta kampania to nie tylko wprowadzenie nowych technologii, ale także podkreślenie potrzeby równego szacunku i odpowiedzialności. Gdyby zarówno rowerzyści, jak i kierowcy zajęli trochę więcej czasu, aby zrozumieć wzajemne potrzeby, szybko zauważylibyśmy zmianę postaw i zachowań, które mogą ostatecznie poprawić bezpieczeństwo na drodze dla wszystkich. Rola lForda może odegrać ważną rolę w pomaganiu w osiągnięciu celu.

Zrozumieć sie nawzajem
WheelSwap, pozwala kierowcom zobaczyć z punktu widzenia rowerzysty, co cyklista czuje, gdy kierowcy wyprzedzają zbyt blisko, skręcają bez wskazania i otwierają drzwi samochodu bez sprawdzania czy nadjeżdża rower. Inna wersja umożliwia rowerzystom odczuwanie, jak to jest w przypadku kierowców, gdy cykliści przejeżdżają na czerwonym świetle, jeżdżą ulicą jednokierunkową w niewłaściwy sposób i niespodziewanie, gwałtownie skręcają.
Ponad 1200 osób wzięło udział w początkowych badaniach w pięciu krajach europejskich. 91% kierowców i rowerzystów zadeklarowało zmianę nawyków na drodze; zaledwie dwa tygodnie po doświadczeniu WheelSwap 60% zmieniło swoje zachowanie podczas codziennych podróży.
Ford umożliwia skorzystanie z wirtualnej rzeczywistości w swoim bezpłatnym programie szkoleniowym dla kierowców od 17 do 24 lat, Ford Driving Skills for Life. W ramach programu od 2013 roku na program poprawy umiejętności jazdy przyznanych zostało prawie 20 milionów dolarów. Praktyczne zajęcia obejmujące również rozpoznawanie zagrożeń, obsługę pojazdów oraz zarządzanie prędkością i przestrzenią są darmowe. Firma udostępnia także filmy WheelSwap na YouTube, wraz z przydatnymi wskazówkami jak zachować bezpieczeństwo na drodze.

Więcej informacji na tematShare the road można znaleźć tutaj: https://www.ford.co.uk/experience-ford/about-ford/share-the-road.

Nie ma skuteczniejszych sposobów docenienia czyjejś punktu widzenia niż wkroczenie w ich buty, lub w tym przypadku, na ich pedały. Empatia to niezwykle potężna emocja- powiedział naukowiec behawioralny Dan Berry, który pomógł opracować eksperyment.

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!