Wirtualne GTI Roadster stało się rzeczywistością

LeadPhoto Wirtualne GTI Roadster stało się rzeczywistością
Zlot GTI nad Wörthersee to kultowa impreza dla wszystkich fanów motoryzacji. W dniach 28 – 31 maja austriackie Reifnitz stało się mekką dla ponad 150 tysięcy miłośników GTI. Tradycyjnie największą atrakcją zlotu jest światowa premiera studyjnych aut koncernu VW. Obok opisywanych wcześniej Ibizy Cupster, Yeti Extreme i CitiJet, największą gwiazdą zlotu był GTI Roadster.
Content

Volkswagen zaprezentował największą atrakcję tegorocznego zlotu GTI – przeniesionego z gry na PS3 do realnego świata „GTI Roadster”. „GTI Roadster, Vision Gran Turismo” jest samochodem sportowym z najwyższej półki. To otwarte, dwuosobowe auto jest napędzane silnikiem V6 biturbo 3,0 l. o mocy 503 KM. Potężna moc silnika TSI jest przenoszona na wszystkie koła (4MOTION) o rozmiarze 20 cali, przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową (DSG). Na przyspieszenie do 100 km/h ten ważący 1.420 kg samochód sportowy potrzebuje zaledwie 3,6 sekundy. 

Zespół designerów pod kierownictwem Klausa Bischoffa stworzył „GTI Roadster” jako rozwinięcie wizualnej koncepcji przedstawionego w 2013 roku nad Wörthersee studyjnego „Design Vision GTI”. Największe podobieństwa między tymi dwoma koncepcyjnymi autami widoczne są w obrębie słupków C i progów, które zostały wysunięte na zewnątrz nadwozia. Uwagę zwraca także duże tylne skrzydło pokrytego czerwonym metalicznym lakierem modelu GTI oraz drzwi otwierające się w górę i do przodu. 

„GTI Roadster” ma zdecydowanie krótszy rozstaw osi (2.494 mm), niż seryjne GTI.  Ze względu na niewielką wysokość (1.090 mm) i ekstremalną szerokość w stosunku do wysokości (1.894 mm), proporcje są wyjątkowo sportowe. 

Także z tyłu nadwozia styliści postawili na trójwymiarowość płaszczyzn. We wnętrzu „GTI Roadster”, zgodnie z zasadami obowiązującymi w samochodach wyścigowych, projektanci świadomie zrezygnowali z elementów dekoracyjnych i wyrazistej kolorystyki. 

Oprócz „GTI Roadster”, Volkswagen prezentuje także Golfa R 400. Pokazuje on sportowy potencjał serii Golfa, który zadebiutował dokładnie przed 40 laty i stał się jednym z najpopularniejszych samochodów na świecie. Stworzone przez Volkswagen R GmbH ekstremalnie sportowe auto rozwija moc odpowiednią do swojej nazwy – 400 KM (294 kW). Silnik 2.0 TSI, z genami wyścigowego Polo WRC, przyspiesza Golfa do 100 km/h w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 280 km/h. Maksymalny moment obrotowy 450 Nm jest dostępny już od 2.400 obr./min. 
Całą koncepcję wyjątkowo dynamicznego Golfa R 400 charakteryzuje dbałość o każdy detal, począwszy od silnika, przez stały napęd na wszystkie koła 4MOTION, sportowe zawieszenia aż po znacznie zmodyfikowane nadwozie. Golf R 400 pokryty jest lakierem Silver Flake, dach ma kontrastowy, czarny kolor z połyskiem, a obudowy lusterek wykonano z karbonu.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!