W roku 2015 IIHS wprowadził program oceny łatwości użycia zabezpieczeń dla dzieci o nazwie LATCH (Lower Anchors and Tethers for Children), mający zachęcić producentów aut do ich ulepszania. Rzecz w tym, że im prostsza metoda poprawnego mocowania fotelika, tym mniejsze prawdopodobieństwo popełnienia błędu, który w razie wypadku mógłby zmniejszyć skuteczność zabezpieczeń.
- Dokonaliśmy przeglądu wszystkich modeli pod kątem łatwości korzystania z fotelików dla dzieci, a następnie określiliśmy możliwe rozwiązania i harmonogram ich wdrażania, nadając najwyższy priorytet tym, które są najskuteczniejsze i można je szybko zrealizować - mówi Jennifer Pelky, starszy inżynier w Toyota Technical Center - Musieliśmy pogodzić łatwość użycia z wymaganiami przepisów, a także wygodą i estetyką wnętrz. Dzięki działaniom inżynierów, wiele modeli zyskało wyższe oceny.
Ponieważ ogłoszenie programu LATCH zbiegło się w czasie z nadchodzącą premierą czwartej generacji Toyoty Prius, projektanci postanowili zmodyfikować siedzenia, nie zmieniając sprawdzonych i już certyfikowanych zamocowań dla fotelików. Trzeba było znaleźć sposób, by dolne zaczepy były tak łatwe do wykorzystania, jak w innych modelach, które uzyskały wysoką ocenę, jak Lexus RX. Ostatecznie ustalono, że z zaczepów osadzonych głęboko da się korzystać równie łatwo, jak z umieszczonych płytko, jeśli otwór, w którym się znajdują, jest wystarczająco duży. W ten sposób powstała wykorzystana w Priusie koncepcja otwartego dostępu, dzięki której flagowa hybryda Toyoty uzyskała za łatwość korzystania z zabezpieczeń dla dzieci najwyższą ocenę IIHS: Good+.
Od wielu lat Toyota rozwija program wirtualnego modelowania zachowania ciała człowieka w czasie wypadku, które przynosi znacznie bardziej dokładne i adekwatne dane, niż testy zderzeniowe, wykorzystujące manekiny. Opracowane przez Toyotę wirtualne manekiny THUMS (Total Human Model for Safety) są od 2000 roku są wykorzystywane przez wiele firm, a kolejne generacje THUMS coraz dokładniej odzwierciedlają zachowanie ciała człowieka. Obecna, już piąta generacja obejmuje zarówno modele mężczyzn i kobiet o różnej budowie, jak i dzieci w wieku 3, 6 i 10 lat.