Pierwszy seryjny samochód napędzany energią wodorowych ogniw paliwowych jest rozwinięciem modelu koncepcyjnego Toyota FCV, który został zaprezentowany podczas Salonu Motoryzacyjnego w Tokio w 2013 roku. Wersja produkcyjna, chociaż pozostaje wierna konceptowi, otrzymała nowy projekt grilla, reflektorów przednich i tylnych oraz tradycyjne lusterka w miejsce kamer. Model produkcyjny zadebiutuje na rynku w Europie w 2015 roku.
Samochód został zaprojektowany w taki sposób, aby pomimo najbardziej zaawansowanego we współczesnej motoryzacji zespołu napędowego, był w pełni funkcjonalny i spełniał wszystkie potrzeby dzisiejszych użytkowników. Dlatego też otrzymał 4-drzwiowe nadwozie, które mieści czterech pasażerów. Pojazd jest napędzany energią z ogniw paliwowych, zasilanych wodorem. Osiągi i zasięg innowacyjnej Toyoty odpowiadają pojazdom segmentu D z tradycyjnymi silnikami benzynowymi, a napełnianie zbiorników wodorem zajmuje jedynie 3 minuty.
O wyjątkowości projektu decyduje także zgromadzenie wszystkich elementów napędu (ogniw paliwowych, akumulatorów i zbiorników wodoru) pod podłogą pojazdu, dzięki czemu istotnie obniżony został także jego środek ciężkości. W dwóch zbiornikach magazynowany jest wodór sprężony do ciśnienia 700 barów. W przedniej części pojazdu znajduje się silnik elektryczny, jednostka sterująca oraz dodatkowa przetwornica, która podnosząc napięcie z ogniw paliwowych, pozwoliła na zmniejszenie rozmiarów silnika elektrycznego i ograniczenie liczby ogniw, poprawiając osiągi samochodu przy zrównoważonych kosztach produkcji.
Samochód trafi do sprzedaży w Japonii w kwietniu 2015 roku, a latem zadebiutuje także w Europie i Stanach Zjednoczonych. Cena modelu w Japonii będzie wynosiła ok. 7 milionów jenów (ok. 215 tys. zł). Początkowo sieć sprzedaży zostanie ograniczona wyłącznie do regionów o rozwiniętej infrastrukturze do tankowania wodoru. Ceny pojazdu w Europie i Stanach Zjednoczonych, dokładna specyfikacja, wyposażenie oraz plany sprzedaży zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.
Wodór jest w tej koncepcji szczególnie obiecującym paliwem alternatywnym. Można go wytwarzać na kilka różnych sposobów, w tym za pośrednictwem elektrowni słonecznych i wiatrowych, łatwo go przechowywać i transportować. Po sprężeniu ma znacznie wyższą gęstość energetyczną niż współczesne akumulatory. Samochody zasilane wodorem i wykorzystujące ogniwa paliwowe są kolejnym krokiem w rozwoju nowych technologii w motoryzacji. Nie tylko nie emitują dwutlenku węgla ani innych szkodliwych substancji, ale oferują wygodę eksploatacji identyczną jak w przypadku tradycyjnych pojazdów benzynowych. Toyota wierzy, że po rewolucji hybrydowej, która ma zaledwie 17 lat historii, ogniwa paliwowe będą kolejnym przełomowym osiągnięciem nowoczesnej motoryzacji.