WRC Rajd Korsyki – Wygrana VW, 2 pkt Kubicy

LeadPhoto WRC Rajd Korsyki – Wygrana VW, 2 pkt Kubicy
Rajd Korsyki okazał się bardzo wymagający dla kierowców i ich maszyn. Pogoda była przyczyną odwołania dwóch odcinków specjalnych, mimo to rywalizacja była ciekawa i do samego końca toczyła się walka o miejsca na podium. Do końca sezonu zostały zaledwie dwa Rajdy, ale już nikt nie odbierze mistrzostwa Sebastianowi Ogierowi.
Content

Rajd wyjątkowo dobrze rozpoczął się dla Roberta Kubicy, który na pierwszym OESie odniósł zwycięstwo odnotowując dokładnie taki czas jak Sebastian Ogier. Niestety w dalszej części Rajdu sytuacja obu kierowców mocno się skomplikowała i oboje znaleźli się poza punktowaną dziesiątką.

Dwa spośród tylko dziewięciu odcinków specjalnych odwołano z powodu warunków pogodowych (osunięć ziemi po ostrych ulewach). Na metr kwadratowy podczas Rajdu Korsyki spadło nawet 361 litrów deszczu – kierowcy i piloci podczas każdego z trzech rajdowych dni musieli znosić najgorszą pogodę. W piątek tematem dnia była trąba powietrzna, której towarzyszył niezwykle silny deszcz, w sobotę życie utrudniało zawodnikom błoto pokrywające asfaltową nawierzchnię odcinków specjalnych. W niedzielę największym wyzwaniem okazał się dobór opon na następujące po sobie mokre i suche odcinki asfaltu. Kierowcy Volkswagena wybrali w niedzielę miękkie opony Michelina, podczas gdy konkurenci postawili na twardsze ogumienie. To była dobra decyzja kierowców zespołu z Wolfsburga – ostatniego, najdłuższego dnia rajdu (94,91 km odcinków specjalnych) Latvala/Anttila zwiększyli swoją przewagę o ponad 40 sekund do 43,1 sekundy. Mikkelsen/Floene skrócili zaś swój dystans do plasujących się na drugim miejscu Elfyna Evansa/Daniela Barritta (GB/GB, M-Sport-Ford) o 30 s do zaledwie 3,2 s.

Po „czarnym piątku” przed własną publicznością Sebastien Ogier/Julien Ingrassia wygrali na Korsyce odcinek specjalny kończący rajd, tzw. Powerstage. Tego rodzaju szczęśliwe zakończenie stało się prawdziwą specjalnością Volkswagena, przede wszystkim zaś Ogiera/Ingrassi. Po raz 25. w karierze zdobyli trzy dodatkowe punkty na tym szczególnym oesie, na którym od 2011 roku trzy najszybsze załogi są nagradzane dodatkowymi punktami w klasyfikacji kierowców i pilotów. W piątek obaj zawodnicy musieli zmierzyć się z ubytkiem powietrza w kole ich samochodu, tracąc 1.40 minuty, a następnie po niezbędnej wymianie skrzyni biegów pogodzić się z karą 10 minut, którą nałożono na nich, by zgodnie z regulaminem Rallye 2 mogli ponownie stanąć na starcie w kolejnym dniu zmagań. Z tego powodu ich walka o wyższe miejsce w punktacji nie była możliwa. Mimo to uzyskali najlepsze czasy na kilku odcinkach specjalnych – najdłuższym (OS6, „Muracciole-Col de Sorba, 48,46 km) oraz na najszybszym (OS7, „Sotta-Chialza”, średnia prędkość 103,68 km/h). Podczas odcinka Powerstage drugie miejsce i 2 Pkt do klasyfikacji generalnej zdobył Robert Kubica jadący Fordem Fiesta. Dodatkowe punkty na Powerstage zdobyli również  Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila którzy ukończyli tę próbę na trzeciej pozycji.

Rajd padł łupem finów Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila, którzy po raz drugi z rzędu wygrali Rajd Francji.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!