Wszystkie modele Grupy PSA do 2025r. mają być elektryczne

LeadPhoto Wszystkie modele Grupy PSA do 2025r. mają być elektryczne
Koncern podejmuje nowe założenia, które mają pomóc w usprawnieniu produkcji i dostosowaniu się do zmian technologicznych. PSA zakłada m.in. przygotowanie zakładów produkcyjnych do zmian w strukturze miksu energetycznego silników spalinowych oraz zwiększenia udziału jednostek elektrycznych.
Content

Nadchodzą zmiany w Grupie PSA
W celu przyspieszenia rozwoju i zwiększenia konkurencyjności w Europie, grupa postanowiła m.in zwiększyć elastyczność swojej bazy produkcyjnej, wytwarzając komponenty jak najbliżej fabryk samochodów. W planach PSA jest również dostosowanie produkcji do oczekiwań klientów, biorąc pod uwagę postęp technologiczny i energetyczny. Zmiany te są również okazją do dostosowania mocy produkcyjnych w zakresie silników, w związku ze zwiększającą się stopniowo produkcją modeli Opla/Vauxhalla opartych na platformach Grupy PSA i wyposażonych w układy napędowe oraz technologie koncernu.

Trzy założenia marki
Grupa zamierza rozpocząć produkcję 3-cylindrowych silników benzynowych Turbo PureTech jak najbliżej zakładów produkujących samochody. Dodatkowo, do już realizowanego podwojenia mocy produkcyjnych w porównaniu z 2016 r., w zakładach w Douvrin i Trémery we Francji, począwszy od 2019 r. Silniki PureTech będą produkowane także w Tychach (Polska) i Szentgotthárd (Węgry).
PSA chce zwiększenia produkcji skrzyń biegów od 2019 r., w tym także automatycznej skrzyni biegów na licencji, w zakładach w Valenciennes (Francja). Produkcja tej przekładni ma osiągnąć pełny potencjał do 2020 r. dzięki strategicznemu partnerstwu ustanowionemu z AISIN AW. Do tej pory te skrzynie były produkowane wyłącznie w Japonii i Chinach. Grupa zainwestuje również w produkcję dodatkowych manualnych skrzyń biegów ML w fabryce Metz-Borny (Francja) i przekładni MB6 w zakładzie w Aspern (Austria), przede wszystkim na potrzeby swoich samochodów klasy wyższej i dostawczych, a także w celu zaspokojenia rosnących potrzeb związanych z produkcją samochodów marek Opel/ Vauxhall,
Koncern planuje przygotowanie zakładu Trémery (Francja) do produkcji silników elektrycznych, począwszy od 2019 r.. Celem tego działania jest wzmocnienie ofensywy silników elektrycznych tak, by do 2025 r. 100 proc. pojazdów Grupy było oferowanych z takimi jednostkami.

Decyzje te podjęto na podstawie oceny wydajności zakładów produkcyjnych, a także zgodnie ze zobowiązaniami w ramach nowego projektu Momentum for Growth, podpisanego w lipcu 2016 r. przez pięć z sześciu organizacji związkowych. Zmiany w strukturze produkcji uwzględniają również plany zaprezentowane przedstawicielom pracowników w ramach programu PACE! dla Opla/Vauxhalla.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!