Wyścigi TCR to zarówno globalna seria międzynarodowa, jak i 11 krajowych i regionalnych mistrzostw, w tym ADAC TCR Germany. Ponadto klasę pojazdów TCR przewidziano w szeregu wyścigów wytrzymałościowych, takich jak 24-godzinne wyścigi na Nürburgring, w Barcelonie i Dubaju, a także w najpopularniejszej masowej serii na świecie, czyli w Wytrzymałościowych Mistrzostwach VLN Nürburgring rozgrywanych na legendarnej Północnej Pętli.
Homologacja pojazdu będzie poprzedzona testem „równowagi parametrów” w dniach 1–2 marca na Międzynarodowym Torze Wyścigowym Adria koło Wenecji. W jego trakcie parametry i osiągi pojazdów TCR wszystkich marek zostaną zweryfikowane przez profesjonalnego kierowcę zaangażowanego przez organizację TCR, a samochody otrzymają bazową klasyfikację. Procedura ta zapewni równe szanse rywalizacji dla wszystkich pojazdów uczestniczących w wyścigach. W razie potrzeby korekty parametrów i osiągów będą przeprowadzane także w trakcie sezonu w celu zagwarantowania zrównoważonych pozycji startowych i emocjonującej rywalizacji samochodów klasy turystycznej wielu różnych marek.
Oprócz występów w różnych mistrzostwach krajowych jako samochód zespołów prywatnych, Astra TCR także i w tym roku zaprezentuje się na forum międzynarodowym. Belgijski zespół DG Sport Compétition — z kierowcą Pierrem-Yves’em Corthalsem, który w ubiegłym sezonie ścigał się Astrą TCR i jako pierwszy zdobył tytuł w TCR Trophy Europe — przygotowuje się do wystawienia dwóch Opli klasy turystycznej w międzynarodowej serii TCR. Inauguracja sezonu odbędzie się 2 kwietnia na obiekcie Rustavi International Motopark w Gruzji.
Starając się zapewnić klientom kompleksowe wsparcie, Opel intensyfikuje współpracę ze swoim wieloletnim partnerem techniczno-rozwojowym, firmą Kissling Motorsport. W przyszłości oprócz rozwijania i budowy samochodów Astra TCR dla klientów prywatnych firma z siedzibą w Bad Münstereifel koło Nürburgring, specjalizująca się w samochodach klasy turystycznej, będzie odpowiadać także za ich wsparcie. W ten sposób połączymy wszystkie elementy programu wyścigów zespołów prywatnych pod jednym dachem. Pozwoli to zracjonalizować procedury oraz zapewnić bezpośrednią komunikację i sprawną obsługę odbiorców pojazdów Astra TCR — mówi dyrektor Opel Motorsport, Jörg Schrott.