Pierwszy w najnowszej historii Polski profesjonalny samochód wyścigowy całkowicie rodzimej konstrukcji powstał w rekordowym czasie: decyzję o jego budowie podjęto wiosną 2015 roku, w styczniu 2016 pokazano prototyp na targach w Birmingham, zaś pierwszy prototyp zadebiutował w ruchu podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood pod koniec czerwca tego samego roku.
Istniejące prototypy przeszły liczne próby i badania, przyjęto także zamówienia na pierwsze dwa samochody wyścigowe.
Drogowa wersja samochodu Arrinera Hussarya może być wyposażona w silniki V8 z serii LT o mocach od 460 do 650 KM, skrzynię biegów Cima przenoszącą moment oborowy 900 Nm, aktywną aerodynamikę składającą się z 5 niezależnie sterowanych przez komputer sekcji aerodynamicznych wraz z wyborem trybu jazdy „Road” lub ”Race”, nadwozie z włókna węglowego i kevlaru z widoczną strukturą, autorski system trzech ekranów odpowiedzialny za wyświetlanie najważniejszych dla kierowcy danych oraz Arrinera Body Control Module (ABCM), czyli centralny systemem zarządzający elektroniką w całym samochodzie. System klimatyzacji został zaprojektowany od postaw wraz z elektroniką i oprogramowaniem i jest sterowany za pomocą ekranu dotykowego. Zastosowany system MobileEye pozwala na wykrywanie pieszych, rowerzystów, znaków oraz przeszkód. Unikalny lakier o nazwie „Kalahari sunset” został opracowany specjalnie dla wersji drogowej przez firmę PPG. W luksusowym wnętrzu dominuje włókno węglowe, aluminium i skóra.
Wyścigowa Arrinera Hussarya GT3 jest oferowana z silnikiem V8 z serii LS o mocy ponad 500KM. Wyścigowa, sekwencyjna skrzynia biegów Hewland LLS posiada możliwość zmiany biegów przy kierownicy. Rama przestrzenna została wykonana ze stali lotniczej BS4 T51 i jest homologowana wg norm FIA ze specjalnymi elementami energochłonnymi. Nadwozie oraz elementy aerodynamiki zostały wykonane z kompozytów włókna węglowego oraz Kevlaru, wyścigowy system oświetlenia jest wykonany w technologii LED. Efektywna aerodynamika została opracowana przy udziale Politechniki Warszawskiej. Dedykowane przednie i tylne zawieszenie wielowahaczowe z amortyzatorami w układzie pushrod posiada czterofunkcyjną regulację. Amortyzatory oraz sprężyny dostarcza firma Öhlins. Wnętrze jest wykonywane na zamówienie, zgodne z przepisami FIA.
Bazowa cena zakupu wersji wyścigowej to 229,000 dolarów amerykańskich (przy odbiorze z fabryki).