Wyjątkowe Toyoty na tarchach w Argentynie

LeadPhoto Wyjątkowe Toyoty na tarchach w Argentynie
Buenos Aires International Motor Show to największe targi motoryzacyjne w Argentynie, które do 28 czerwca odwiedzi pół miliona osób. 18 producentów wystawia łącznie 200 samochodów, wśród nich samochody seryjne i koncepty, sportowe potwory obok historycznych modeli. Oto zaprezentowane w stolicy Argentyny samochody Toyoty, których nie zobaczymy na polskich drogach… W przypadku niektórych przynajmniej na razie.
Content

SW4

Model zbudowany na bazie Hulixa, dostępny jako 5-drzwiowy SUV z benzynowym silnikiem R4 VVT-i 2.7 lub dieslem D4-D R4 3.0. Moc przenoszona jest na oś tylną (opcjonalnie AWD) poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów albo 4-biegową skrzynię automatyczną. Samochód startuje w Rajdzie Dakar w zespole Toyota Yacopini Team. W tym roku zajął 4. miejsce w klasie T2.2 i 48. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Toyota FT-1

Ten samochód rozpala wyobraźnię! Powstał najpierw jako pojazd wirtualny do gry Gran Turismo, jednak potem Toyota podjęła bardzo dobrą decyzję, żeby zbudować go nie tylko z pikseli. Model inspirowany jest legendarnymi sportowymi Toyotami - 2000GT, Suprą, MR-2 i konceptem FT-HS z 2007 roku. Czy zostanie wdrożony do produkcji seryjnej? Nie wiadomo, ale Toyota zastrzegła ponownie nazwę Supra. Miejmy nadzieję, że w jakimś konkretnym celu.

Etios

Subkompaktowy samochód dostępny w wersji sedan i hatchback na wybranych rynkach Azji, Ameryki Południowej i Afryki. Dostępny z silnikami 1.2 16V DOHC 80 KM, 1.6 16V DOHC 90 KM i 1.4 8V SOHC D-4D 68 KM. Rozsądny samochód z niskimi kosztami utrzymania.

Etios Cross

Wersja cross-over ma długość 3893 mm. 16-zaworowy silnik 1.5 90 KM napędza przednią oś za pośrednictwem 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów.

Mirai

Pierwszy seryjnie produkowany samochód zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi tym razem zaprezentował się w czerwonym lakierze. Rewolucyjne połączenie napędu hybrydowego Toyoty z ogniwami paliwowymi daje w efekcie samochód, emituje tylko wodę, choć tankuje się go zaledwie przez trzy minuty i prowadzi jak każdy inny sedan segmentu D. Może z jednym wyjątkiem - w czasie jazdy prawie w ogóle nie słychać pracy napędu. Od września także my będziemy mogli wypróbować Mirai - wystarczy podjechać do Berlina i tam umówić się na jazdę próbną w salonie Toyoty.

Yaris

Czy poznajecie ten samochód? To oczywiście Yaris. W południowoamerykańskiej wersji nie ma śladu po charakterystycznym X z przodu.

FT-EV III

Koncepcyjna wersja IQ EV ma tylko 311 cm długości. Elektryczny silnik zasilany akumulatorem litowo-jonowym zapewnia maksymalną prędkość 120 km/h i zasięg 105 km na jednym ładowaniu.

Corolla STC2000

Wyścigowa Corolla startuje w serii wyścigów Super TC2000. Należy do zespołu Toyota Team Argentina, który zdobył mistrzostwo Super TC2000 w 2002, 2011 i 2013 roku. Sercem Corolli STC2000 z napędem na przednią oś jest silnik V8 2.7 o mocy 430 KM.

i-Road

To samochód dla tych, którzy chętnie omijaliby korki skuterem, gdyby tylko… nie padało im na głowę. Toyota i-Road przechyla się na boki podczas skrętów, zapewniając niezapomniane wrażenia z jazdy, i jest wąska jak jednoślad. Śmiało można ścinać zakręty. Zresztą każdy może się o tym przekonać, wystarczy odwiedzić Grenoble, gdzie i-Roady stanowią element systemu komunikacji miejskiej

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!