Wymiana przednich szyb coraz bardziej skomplikowana

LeadPhoto Wymiana przednich szyb coraz bardziej skomplikowana
Co najmniej jedna piąta wszystkich napraw szyb przednich w branży samochodowej wymaga prac korygujących. Według Nissana liczba ta prawdopodobnie jeszcze wzrośnie ze względu na zwiększającą się liczbę technologii wspomagających kierowcę. Dlatego firma ogłasza, że zwiększa dostęp do wysokiej jakości napraw i wymian szyb przednich.
Content

Problemy z kalibracją
Przewiduje się nagły wzrost nieprawidłowych napraw przednich szyb uwarunkowany coraz większą liczbą zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) montowanych w samochodach. Tak twierdzą eksperci ds. obsługi posprzedażnej Nissana, dodając, że co najmniej jedna piąta wszystkich napraw szyby przedniej w branży samochodowej wymaga prac korygujących. Przyczyną jest źle przeprowadzane dopasowanie szyby lub niedokładna kalibracja technologii zwiększających bezpieczeństwo montowanych w szybie. Większość mobilnych operatorów nie jest w stanie poprawnie skalibrować szyby przedniej podczas jej naprawy lub wymiany na poboczu drogi.

Firma Nissan uważa, że liczba ta jeszcze wzrośnie – uderzając po kieszeni ubezpieczycieli i kierowców – ze względu na coraz większą popularność umiejscowionych w szybie przedniej technologii wspomagających kierowcę podczas jazdy.

Systemy bezpieczeństwa
Nowoczesne szyby przednie stają się coraz ważniejsze z punktu widzenia budowy i bezpieczeństwa samochodu, gdyż wiele inteligentnych systemów wspomagania kierowcy działa za pomocą kamer i czujników umieszczonych w szybie.

W pojazdach Nissana są to systemy hamowania awaryjnego, rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny tempomat, ale także zarządzanie temperaturą wnętrza, akustyką oraz wykrywaniem deszczu i natężenia światła. Nowością wśród tego typu technologii jest ProPILOT, rozwiązanie Nissana, które zostanie wprowadzone w nowej generacji modelu LEAF oraz w crossoverze Qashqai wiosną 2018 roku. Działanie technologii ProPILOT zależne jest od kamer i czujników zlokalizowanych w szybie przedniej.

Więcej powierzchni przeszklonych niż kiedykolwiek
Ponad 40% wymian lub napraw przednich szyb wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej w zakresie kalibracji kamer i czujników. W przypadku 90% wymian przednich szyb w ramach ubezpieczenia poprawne wykonanie usługi naprawy i kalibracji ma krytyczne znaczenie w kontekście bezpieczeństwa klienta i integralności pojazdu.

W tej chwili w samochodach jest więcej powierzchni przeszklonych niż kiedykolwiek wcześniej – w ciągu ostatnich 17 lat ta powierzchnia wzrosła o ponad 15%. Jednak relatywnie ilość szkła się zmniejsza, ponieważ szyby są cieńsze: grubość szyb w niektórych przypadkach zmalała do 4 mm w celu zmniejszenia ogólnej masy pojazdu i obniżenia emisji CO2.

Stan szyby przedniej jest obecnie elementem sprawdzanym podczas obowiązkowych kontroli corocznych we wszystkich krajach europejskich. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!