Pracując nad koncepcją wyglądu nowej flagowej limuzyny Lexusa, główny designer Koichi Suga narysował na karteczkach post-it setki szkiców bryły nadwozia. Z tych graficznych rozmyślań wyłoniła się spłaszczona, dynamiczna sylwetka auta zupełnie niepodobnego do klasycznego, trójbryłowego sedana, a przypominającego raczej zwinne coupe.
Szkicując nowego Lexusa LS, doszedłem do opływowej sylwetki z dużymi kołami – mówi Koichi Suga. Chcieliśmy zaprojektować „płynące” słupki, nie rezygnując z tej idei. Aby to osiągnąć, odsunęliśmy tylne słupki od krawędzi drzwi, dodając okienka. Projektantom udało się zachować doskonałą harmonię części kabinowej i reszty nadwozia, podobnie jak w Lexusie LC.
Przód samochodu zdominowany jest przez grill o charakterystycznym kształcie klepsydry – ten motyw odnajdziemy w kilku innych miejscach samochodu. W wersji LS F SPORT kratka grilla tworzy wyjątkowy deseń, a jej obramowanie wykończono na czarno. Potrójne reflektory LED układają się w kształt litery L, który da się również zauważyć w tylnych lampach zespolonych.
Przednia część szklanego panoramicznego dachu odsuwa się do tyłu, tylna zaś jest nieco szersza, zapewniając lepszy widok z wnętrza na niebo. Pozostałe elementy dachu polakierowane są na czarno, tworząc wraz ze szkłem jednolitą wizualnie powierzchnię.
Dla nowego Lexusa LS przygotowano pięć rodzajów kół – cztery to zupełnie nowe projekty, zaś piąty to 20-calowe obręcze znane z modelu LC.
Wnętrze
Wnętrze Lexusa LS piątej generacji jest przepojone duchem omotenashi – tradycyjnej japońskiej gościnności. Cały projekt wnętrza koncentruje się wokół foteli, które nie ustępują komfortem najwygodniejszym fotelom, jakie każdy chciałby mieć w domu.
Falujące linie tablicy rozdzielczej inspirowane są bambusową mątewką, używaną w japońskiej ceremonii parzenia herbaty. Do japońskiej tradycji nawiązuje również oświetlenie wnętrza, które podobnie jak miękkie światło lamp Andon daje wnętrzu ciepło i komfort. Wpływ rękodzieła japońskich rzemieślników widać na wielu elementach wykończenia, takich jak plisowane panele drzwi czy ozdoby z kryształowego szkła Kiriko.
Lexus LS 500 to piąta generacja flagowej limuzyny Lexusa. Samochód napędzany jest skonstruowanym od podstaw sześciocylindrowym silnikiem widlastym z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijającym moc 421 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Parametry znacznie lepsze, niż wcześniejszego silnika V8 uzyskano przy mniejszym zużyciu paliwa. Z silnikiem współpracuje pierwsza w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegowa przekładnia automatyczna (wypróbowana wcześniej w sportowym coupe Lexus LC), odznaczająca się czasami przełączania biegów porównywalnymi ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Układ napędowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzędu 4,5 sekundy. Model LS 500h wyposażony jest w hybrydową jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System, analogiczną do zastosowanej w Lexusie LC 500h.