W jury konkursu, zorganizowanego już po raz trzynasty przez wydawnictwo ETM-Verlag ze Stuttgartu, zasiadło 40 profesjonalistów z branży kurierskiej i usług ekspresowych, którzy ocenili 23 modele i wyłonili spośród nich zwycięzców. Opierając się na codziennych doświadczeniach z własnymi flotami, eksperci przetestowali pojazdy na zróżnicowanych trasach, uwzględniając istotne czynniki wymagane w eksploatacji samochodów rozwożących paczki i przesyłki. Ocenie poddano również takie aspekty użytkowania pojazdu jak funkcjonalność, komfort jazdy, prowadzenie i oczywiście zużycie paliwa.
Zwycięskie modele zdecydowanie wyróżniły się na tle innych. Mercedes-Benz Vito pokonał silną konkurencję i zajął pierwsze miejsce na podium w kategorii samochodów dostawczych do 3 ton. Nowy Sprinter potwierdził pozycję lidera, którą cieszy się już od siedmiu lat, zdobywając pierwsze miejsce w kategorii aut dostawczych do 3,5 tony. Model ten zaimponował jury pięcioma nowymi systemami bezpieczeństwa i silnikami spełniającymi przyszłą normę emisji spalin Euro VI.
Wraz z nowym Sprinterem została zaprezentowana nowość w segmencie samochodów dostawczych - standardowy Asystent Bocznego Wiatru, a także opcjonalne Systemy Sygnalizacji Kolizyjnej Collision Prevention Assist oraz Asystent Martwego Pola. Na życzenie dostępne są również: Asystent Świateł Drogowych i Asystent Pasa Ruchu.
Pierwszy van spełniający nadchodzącą normę emisji spalin Euro VI. Nowy Sprinter to równocześnie pierwszy samochód dostawczy we wszystkich wersjach silnikowych zgodny z normą Euro VI. Rygorystyczne limity emisji spalin spełnia z pomocą jednostek BlueTEC oraz technologii SCR z wtryskiem czynnika AdBlue do strumienia gazów. Technologia ta sprawdziła się już w ponad 100 tys. pojazdów użytkowych Mercedes-Benz.
Nowy Sprinter to także najbardziej ekonomiczny van w swojej klasie. Połączenie wydajnych silników Diesla ze zoptymalizowanymi układami napędowymi, dłuższymi przełożeniami osi, modernizacją dodatkowego osprzętu i pakietami BlueEFFICIENCY PLUS pozwala ograniczyć zapotrzebowanie na paliwo nawet do rekordowego w klasie wyniku 6,3 l/100 km (średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC).
Źródło : Mercedes-Benz