Wysoki moment obrotowy, świetne osiągi - Mercedes-Benz Klasy X

LeadPhoto Wysoki moment obrotowy, świetne osiągi - Mercedes-Benz Klasy X
W momencie wprowadzenia na rynek do wyboru będą dwie mocne i efektywne jednostki 4-cylindrowe. Dysponujący wysokim momentem obrotowym silnik wysokoprężny z wtryskiem common rail o pojemności 2,3 litra występuje w dwóch wersjach mocy. Wariant X 220 d z pojedynczą turbosprężarką generuje 120 kW/163 KM, a odmiana X 250 d z jednostką biturbo rozwija 140 kW/190 KM. Obie jednostki dostępne są z dołączanym napędem na obie osie 4MATIC. Wszystkie silniki charakteryzują się wysoką kulturą pracy i przyjazną charakterystyką oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Na życzenie model X 250 d można zamówić z 7-stopniową przekładnią automatyczną.
Content

W połowie 2018 r. do sprzedaży trafi jednostka wysokoprężna V6 o mocy 190 kW/258 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zapewniająca jeszcze większą zwinność na asfalcie i w terenie. Zasilany nią model X 350 d zajmie czołową pozycję w swoim segmencie. Topowa Klasa X będzie standardowo oferowana ze stałym napędem na cztery koła 4MATIC i 7-biegową skrzynią automatyczną 7G-TRONIC PLUS z manetkami do zmiany przełożeń przy kierownicy oraz funkcją ECO start/stop.

Dodatkowo dostępny jest system trybów jazdy DYNAMIC SELECT. Dotychczas przełącznik pozwalający na wybór zróżnicowanych programów jazdy był w segmencie pickupów rzadkością. Technologia ta pozwala dopasować doświadczenia zza kierownicy do indywidualnych preferencji – i zmieniać charakter pojazd, od komfortowego do sportowego. Kierowca może ustawić jeden z pięciu trybów jazdy: Comfort, ECO, Sport, Manual oraz Offroad. Każdy z nich wpływa na charakterystykę pracy silnika oraz automatycznej skrzyni biegów, jak również na działanie funkcji ECO start/stop.

Dynamiczna i komfortowa jazda na równi z osobowymi Mercedesami

Klasa X jest pierwszym pickupem, który oferuje wyśmienite właściwości jezdne zarówno na utwardzonych drogach, jak i w terenie. Szeroki rozstaw kół, długi rozstaw osi oraz typowe dla Mercedesa komfortowe zestrojenie sprężyn oraz amortyzatorów otwierają zupełnie nowy wymiar przyjemności z jazdy i dynamiki prowadzenia na asfalcie – bez uszczerbku na off-roadowych talentach samochodu. Szczególną cechą w tym segmencie jest zastosowanie sprężyn śrubowych przy kołach obu osi. Przyczynia się to do zapewnienia harmonijnego komfortu jazdy. Zawieszenie zaprojektowano w sposób, który zapewnia wysoki poziom dynamiki jazdy i wygody tłumienia nierówności na utwardzonych drogach, a jednocześnie – w połączeniu z napędem na cztery koła 4MATIC – znakomite własności terenowe. Zaawansowana konstrukcja zawieszenia wykorzystuje podwójne wahacze z przodu oraz wielodrążkową architekturę ze sztywnym mostem z tyłu. Takie rozwiązanie idealnie nadaje się do transportu ciężkich ładunków, wyróżnia się korzystną artykulacją (wykrzyżem) kół i sprawia, że zawieszenie jest komfortowe, a prowadzenie – bezpieczne, niezależnie od obciążenia.

Rozstawem kół – 1632 mm z przodu i 1625 mm z tyłu – Klasa X przerasta większość konkurentów. Takie wartości zapewniają idealne warunki dla optymalnej pewności prowadzenia i wysokich prędkości w zakrętach. Rozstaw osi – 3150 mm – również jest dłuższy niż u wielu rywali w segmencie pickupów wagi średniej. Pomaga to zmniejszyć wibracje podczas jazdy i przyczynia się do uzyskania niezachwianej stabilności jazdy na wprost. Jako jedyny producent w tej klasie, Mercedes-Benz zdecydował się standardowo zastosować wentylowane tarcze hamulcowe przy kołach obu osi. Z przodu zamontowano tarcze o średnicy 32 cm, a z tyłu – 30,8 cm. Efekt: krótkie drogi hamowania, szybka reakcja i wysoka odporność termiczna.

Komfortowe zawieszenie należy do seryjnego wyposażenia na wszystkich europejskich rynkach. Prześwit Klasy X wynosi wówczas 20,2 cm. Na życzenie oferowane jest zawieszenie podwyższone o 2 cm. Zwiększony prześwit dodatkowo poprawia własności terenowe, zapewnia wyższą pozycję za kierownicą i podkreśla off-roadowy wygląd pickupa.

Dołączany lub stały – napęd na obie osie 4MATIC na każdą nawierzchnię

Dołączany napęd na cztery koła 4MATIC, dostępny dla wysokoprężnych modeli X 220 d 4MATIC oraz X 250 d 4MATIC, pomaga poradzić sobie w każdym terenie. Układ pozwala elektrycznie odłączyć lub dołączyć napęd przednich kół zależnie od rodzaju nawierzchni. Od połowy 2018 r. pickup Mercedes-Benz będzie dostępny także ze stałym napędem 4x4, zapewniającym maksimum osiągów i trakcji nawet podczas szybkiej jazdy utwardzonymi drogami. Stały napęd na obie osie 4MATIC trafi do oferty wyłącznie w połączeniu z jednostką 6-cylindrową. W terenie obie wersje 4MATIC wykazują się wyjątkową dzielnością dzięki wykorzystaniu przekładni redukcyjnej i opcjonalnej blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Wszystkie warianty 4x4 są standardowo wyposażone w układ kontroli prędkości zjazdu (DSR – Downhill Speed Regulation).

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!