Wysokie osiągi i luksus: BMW M6 Gran Coupe

LeadPhoto Wysokie osiągi i luksus: BMW M6 Gran Coupe
BWM właśnie udostępniło zdjęcia nowego modelu M6 Gran Coupe, sportowego samochodu o wyjątkowych możliwościach, który łączy osiągi z estetyką, elegancją i luksusem.
Content

BMW M6 Gran Coupe został stworzony z myślą o użytkownikach, którzy na równi cenią sobie luksus, estetykę i sportowe osiągi swoich aut. Dodatkowa przestrzeń we wnętrzu samochodu sprawia, iż także pasażerowie zajmujący tylne siedzenia poczują się komfortowo.

Przód samochodu zdominowany został przez duże wloty powietrza, instalowane standardowo reflektory adaptacyjne LED i nerkową kratkę przedniego wlotu powietrza, którą zaprojektowano specjalnie  dla tego modelu (co wyróżnia samochody z serii M).

Z boku pierwszy czterodrzwiowy samochód coupe od BMW M GmbH wyraźnie różni się od poprzednika, BMW M6 Coupe, dzięki tylnym drzwiom i rozstawowi osi powiększonemu o 113 milimetrów.

Mocno zaznaczone kształty nadkoli, charakterystyczne dla modeli M żeberka wlotu powietrza, aerodynamicznie zoptymalizowane lusterka zewnętrzne, standardowy pakiet BMW Individual High-gloss Shadow Line i ekskluzywne 20-calowe obręcze kół M z podwójnymi ramionami wykonane ze stopu metali lekkich podkreślają design samochodu, wraz z innym detalem modeli M: podwójnymi końcówkami wydechu, które zostały umieszczone na zewnętrznych krawędziach tylnego zderzaka.

Ze zderzakiem tylnym zintegrowano również dyfuzor, którego zadaniem jest optymalizacja przepływu powietrza wzdłuż podwozia samochodu. Został on wykonany z tworzywa wzmacnianego włóknami węglowymi (CFRP).

We wnętrzu samochodu również widać połączenie sportowej pasji z elegancją. Dla kierowcy i pasażera podróżującego z przodu zamontowano sportowe siedzenia M. Standardowa specyfikacja BMW M6 Gran Coupe obejmuje także skórzaną tapicerkę Merino. Dla osób podróżujących za kierowcą dostępne są dwa lub trzy miejsca, a oparcie tylne jest składane w proporcji 40:60, pozwalając na zwiększenie pojemności bagażnika z 460 do nawet 1265 litrów.

Technologia napędu BMW M6 Gran Coupe gwarantuje właściwości charakterystyczne dla marki BMW i modeli oznaczonych literą M. Silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo dysponuje mocą 412kW/560KM. Na jego techniczną „magię” składa się para turbosprężarek twin-scroll, krzyżowy kolektor wydechowy obsługujący oba rzędy cylindrów (cross-bank), układ bezpośredniego precyzyjnego wtrysku benzyny, zmienne fazy rozrządu Valvetronic i bezstopniowe sterowanie wałkiem rozrządu Double VANOS.

Jednostka napędowa o pojemności skokowej 4395cm3 uzyskuje maksymalny moment obrotowy 680 Nm w zakresie pomiędzy 1500 i 5750 obrotów na minutę, podczas gdy maksymalna moc rozwijana jest w zakresie od 6000 do 7000 obrotów na minutę.

Maksymalne obroty silnika to 7200obr/min. BMW M6 Gran Coupe przyspiesza od 0 do 100km/h w czasie 4,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250km/h (305km/h jeśli samochód wyposażono w opcjonalny pakiet M Driver).

Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 9,9 litra na 100 km a emisję CO2 ograniczono do 232 gramów na kilometr.

Zadanie przekazywania mocy powierzono siedmiobiegowej dwusprzęgłowej przekładni M z systemem Drivelogic. Elektroniczny system zarządzania pracą przekładni gwarantuje wybór biegu zapewniającego optymalną trakcję. Samochód wyposażono także w funkcję wyścigowego startu (Launch Control) zapewniającą maksymalne przyspieszenia, a także we wspomaganie jazdy z małą prędkością, co poprawia komfort w zwykłych warunkach drogowych oraz w system Auto Start-Stop w celu zwiększenia efektywności wykorzystania paliwa.

W czasie szczególnie dynamicznego przyspieszania przy wychodzeniu z zakrętów, a także w trudnych warunkach pogodowych i drogowych, aktywny mechanizm różnicowy M tylnej osi rozdziela moc silnika pomiędzy koła z maksymalnym wykorzystaniem dostępnej przyczepność obu kół. Elektronicznie sterowane wielotarczowe sprzęgło mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu współpracuje z systemem DSC (dynamiczna kontrola stabilności), co pozwala rozdzielać moment napędowy pomiędzy lewe i prawe koło w zależności od dynamicznie zmieniającej się sytuacji na drodze.

Technologia podwozia BMW M6 Gran Coupe również została ukierunkowana na wykorzystanie sportowego potencjału samochodu. Podobnie jak zintegrowana oś tylna, podwójne wahacze przedniej osi otrzymały specyficzną kinematykę i komponenty wykonane z kutego aluminium. BMW M6 Gran Coupe standardowo wyposażono w dostosowany do wersji M system dynamicznej kontroli tłumienia amortyzatorów oraz w hydraulicznie wspomaganą zębatkową przekładnię kierowniczą o zmiennym przełożeniu z funkcją M Servotronic. Jako alternatywę dla standardowego wysokowydajnego układu hamulcowego z kompozytowymi tarczami, BMW M6 Gran Coupe można zamówić również z hamulcami M wyposażonymi w tarcze węglowo-ceramiczne. Tarcze te wykonano z nowego kompozytu ceramicznego na bazie włókien węglowych, dzięki czemu są one jeszcze odporniejsze na obciążenia cieplne, mają mniejszą masę i są odporne na zużycie.

Wokół dźwigni zmiany biegów na konsoli centralnej BMW M6 Gran Coupe znajdują się przyciski służące do konfigurowania wszystkich regulowanych przez kierowcę parametrów układu napędowego i podwozia. Tryby pracy DSC, charakterystyki pracy silnika, mapy dynamicznej kontroli tłumienia amortyzatorów, charakterystyki systemu M Servotronic i charakterystyki zmiany przełożeń w przekładni M DCT (Drivelogic) można wybierać niezależnie. Wszystko to oznacza, że kierowca może stworzyć szczegółową konfigurację samochodu i zapisać ustawienia pod jednym z dwóch przycisków M Drive umieszczonych na wielofunkcyjnej kierownicy.

Standardowe wyposażenie montowane w BMW M6 Gran Coupe obejmuje 20-calowe obręcze kół M z lekkiego stopu, skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele kierowcy i przedniego pasażera, automatycznie przyciemnianie lusterka zewnętrzne i wewnętrzne lusterko wsteczne, system alarmowy i system audio BMW Professional z głośnikami klasy hi-fi.

Alternatywą dla standardowej dwustrefowej klimatyzacji automatycznej jest klimatyzacja czterostrefowa z osobnym panelem sterowania dla pasażerów podróżujących z tyłu. Na liście wyposażenia opcjonalnego zwracają uwagę wielofunkcyjne fotele M, podgrzewane siedzenia tylne, system bezkluczykowego otwierania zamków i rozruchu silnika (Comfort Access), podgrzewana kierownica, funkcja automatycznego domykania drzwi, elektrycznie sterowane rolety przeciwsłoneczne, nowa generacja systemu nawigacji Professional oraz system audio Bang& Olufsen High End Surround.

BMW M6 Gran Coupe zostało również wyposażone w wiele funkcji i usług dostępnych w systemach BMW ConnectedDrive, jak wyświetlacz przezierny BMW w wersji dla samochodów M, układ wspomagania przy parkowaniu, kamera tylna, asystent świateł drogowych, informowanie o ograniczeniach prędkości, ostrzeganie o zmianie pasa ruchu, ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu, system kamer Surround View oraz system wspomagania widzenia nocnego BMW Night Vision z rozpoznawaniem pieszych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technicznym klienci mogą również zintegrować Apple iPhone lub inny smartfon z systemami samochodu i korzystać z usług internetowych podczas przebywania w kabinie.

Źródło: BMW Group

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!