W porównaniu do poprzednich generacji tych modeli, ich osiągane na rynku wtórnym ceny będą znacząco wyższe. Pozwoli to uplasować się firmie Nissan w czołówce marek, których samochody najmniej tracą na wartości. A to właśnie utrata wartości jest największym kosztem w użytkowaniu samochodu.
To, za ile będziemy mogli odsprzedać nasze auto, jest w zasadzie tak samo ważne jak jego cena w momencie zakupu. Zarówno Micra, jak i Qashqai, zostały pod tym względem sklasyfikowane w ścisłej czołówce w swoich segmentach, wyprzedzając większość konkurentów– skomentował Jacek Giec, odpowiedzialny w Nissan Sales CEE za program samochodów używanych.
Eurotax argumentuje tak dobre przewidywania dla nowych modeli Nissana przede wszystkim wprowadzeniem znaczących, udanych zmian w zakresie zarówno stylistyki nadwozia, jak i wnętrza obu samochodów.
Nowy Nissan Micra w stosunku do poprzednika jest wręcz rewolucyjny, dzięki odważnej stylistyce, nowoczesnemu, wykończonemu materiałami wysokiej jakości wnętrzu, licznym innowacyjnym technologiom oraz wyjątkowym parametrom jezdnym.
Z kolei nowy Qashqai przeszedł gruntowną modernizację, w ramach której unowocześniono stylistykę nadwozia, a wnętrze zostało wykończone materiałami wyższej jakości. Nie bez znaczenia są także nowe, innowacyjne technologie, w które został wyposażony nowy model.
Pakiety wyposażenia w poszczególnych wersjach plasują oba wymienione modele Nissana znacząco powyżej średniej dla ich segmentów, co uatrakcyjnia je w oczach klientów, a dodatkowo przekłada się na wyższą prognozowaną przez Eurotax wartość przy odkupie. Przykładowo dla modelu Micra w wersji Acenta 0.9 IG-T 90 KM wynosi ona 62,80% (przy średniej dla koszyka konkurentów 57,42%), a dla Nissana Qashqai Acenta 1.2 DIG-T 115 KM – 63,40%, przy średniej dla koszyka konkurentów wynoszącej 60,36%.