Wyznacznik nowych trendów

LeadPhoto Wyznacznik nowych trendów
Obecnie światowy rynek samochodów pick-up (poza Ameryką Północną) przeżywa prawdziwy renesans, a do walki w tym segmencie przyłączają się nowi gracze. Kiedyś samochody typu pick up oferowała jedynie garstka producentów.
Content

Niezależnie od globalnych trendów marketingowych, klienci L200 mogą korzystać z 70 lat doświadczeń i wyczucia potrzeb rynku przez Mitsubishi Motors. Japoński koncern rozpoczął produkcję użytkowej ciężarówki od małego modelu Mizushima w 1946 roku, aż do flagowego Forte, który pojawił się na rynku we wrześniu 1978 roku. 

Od Mizushima przez Colta…

Patrząc wstecz, sukces skromnych pojazdów, takich jak Mizushima z 1946 r. – małego, trzykołowego samochodu ciężarowego o ładowności 0,4 tony, opracowanego przez Mizushima Motor Vehicle Works – lub też model Leo z 1959 roku, stanowił ponad 70 lat temu krok do wejścia koncernu Mitsubishi na rynek pickupów.

Dalecy kuzyni, podobnie jak mocny, model Jupiter Junior o ładowności 2 ton, pomogli w budowaniu reputacji Mitsubishi w segmencie pickupów aż do 1967 roku. Wówczas na rynku pojawił się Colt Pickup o ładowności 0,5 tony, zbudowany na ramie użytkowego Colta 1000F. Popularność tego modelu ponownie pokazała siłę Mitsubishi w kreowaniu trendów konsumenckich i przewidywaniu potrzeb klientów.

…Do Forte…

Na początku lat 70-tych marka Mitsubishi zorientowała się, że model bardziej zorientowany na pasażerów miałby większe powodzenie wśród klientów. Ponieważ nowy pickup miał zostać opracowany na eksport (głównie do USA), w proces projektowania włączył się Chrysler Corporation. W tamtym czasie amerykański koncern sprzedawał samochody Mitsubishi na rodzimym rynku pod szyldem swojej marki.

Po dokładnym zbadaniu rynku, produkcja modelu Forte, wprowadzonego jako L200 na wielu zagranicznych rynkach, została ostatecznie uruchomiona w 1978 roku. Stało się to osiem lat od pierwszego rysunku na desce kreślarskiej.

Sprzedaż w pierwszym roku wyniosła 45 000 sztuk, a w kolejnym skoczyła do ponad 100 000 sztuk. Zapotrzebowanie na samym rynku w Stanach Zjednoczonych wyniosło 60 000 sztuk rocznie. Sprzedawany jako Dodge D-50, a także Plymouth Arrow Truck firmy Chrysler, zyskał ogromną popularność i w 1979 roku został wybrany „Pickupem Roku” przez magazyn „Pickup, Van i 4WD”. Od 1983 roku MMC zaczął sprzedawać samochody w USA pod własnym szyldem, a Forte zyskał nazwę "Mighty Max".

Zmodyfikowana w 1986 roku, w tym samym, w którym Forte opuścił rynek japoński, pierwsza generacja L200 ciągle przyciągała uwagę klientów osiągając w latach 1985-87 sprzedaż w wysokości około 130 000 sztuk rocznie, zyskując popularność na całym świecie.

… Strada I generacji…

Punktem zwrotnym był jednak rok 1991 r. Wówczas nowa linia Strada zastąpiła dotychczasową nawę Forte w Japonii i na rynkach zagranicznych. Nowe trendy i potrzeby klientów wymusiły krok w kierunku produkcji pick-upa z cechami samochodu typu SUV.

Pożegnano nie tylko nazwę Forte, ale zarazem koncept lekkiego samochodu użytkowo-ciężarowego tak długo utrzymującego się na japońskim rynku. Mitsubishi Motors, dostosowując się do nowych trendów konsumenckich, uznało konieczność rozszerzenia oferty w powstającym segmencie „sport-utility-vehicle”, starając się sprostać rosnącej społecznej fascynacji "lifestylowym” trybem życia.

Strada pierwszej generacji, łączyła w sobie cechy wszędobylskiego, dynamicznego pick-upa z komfortem podróżowania, którego oczekiwali użytkownicy. Duży przedni grill, masywne błotniki, najszersze opony w swojej klasie, podwójne orurowanie zapewniały doskonały, muskularny wygląd. Wnętrze i wyposażenie podwójnej kabiny Strada było typowe dla średniej klasy samochodu osobowego.

Wszechstronność zapewniła największa przestrzeń ładunkowa w swojej klasie, 75-litrowy zbiornik paliwa oraz turbodoładowany silnik diesla o pojemności 2,5 litra (jednostka 4l56 Cyclone).

… Strada II generacji i w końcu Triton…

Mitsubishi Strada II generacji na światowych rynkach debiutował w 1996 roku. Został zaprojektowany w Japonii, ale wyprodukowany fabryce MMC Sittipol w Tajlandii, po decyzji MMC, aby przenieść do tego kraju swoją światową produkcję modeli pick-up.

Nadal znany na światowych rynkach jako L200, nowy, stylowy pick-up okazał się hitem sprzedaży MMC, MMTh i MME – łączny eksport wyniósł ponad 700 000 sztuk. Sukces L200 zmienił przyczynił się również do sukcesu Mitsubishi Motors Thailand) Co., Ltd . Produkcję kolejnej generacji L200 uruchomiono w Tajlandii 25 sierpnia 2005 pod nazwą "Triton" ...

Całkowicie nowy samochód, zapoczątkował zupełnie nową koncepcję produktu - "Sport Utility Truck" o wyrafinowanym designie z wyraźnymi inspiracjami rajdowym Pajero Evo, wnętrzem jak w samochodach osobowych i unikatowym układzie napędowym, z systemem Super Select ze stałym napędem 4WD (możliwość załączania w czasie jazdy) oraz najmniejszym w klasie promieniem skrętu.

Czwarta generacja L200 spotkała się ogromnym zainteresowaniem na całym świecie, a w sumie wyprodukowano 1,4 miliona egzemplarzy tego auta.*

*Do końca czerwca 2017 roku wyprodukowano 1 424 062 egzemplarzy Mitsubishi L200 czwartej generacji. Główna fabryka w Tajlandii produkowała te auta od roku fiskalnego 2005 do 2015, ale pojazd nadal jest produkowany w Brazylii.

… 5. Generacja

Siedemdziesiąt jeden lat po tym, jak model Mizushima pojawił się po raz pierwszy w 1946 r., Mitsubishi Motors nadal cieszy się sukcesem rodziny pojazdów, których pięć kolejnych serii wyprodukowano w liczbie ponad 4.500.000 sztuk w okresie między 1978 r. a czerwcem 2017 roku. 343 000 sztuk z tej liczby to obecny model - Mitsubishi L200 piątej generacji.

Poza tym, Mitsubishi L200 nadal jest trzecim najlepiej sprzedającym się pojazdem MMC ** (141 000 sztuk w roku 2016) tuż za modelami ASX i Outlander. Został również wizytówką Mitsubishi Motors w Tajlandii, gdzie japoński koncern jest największym eksporterem wśród firm motoryzacyjnych, osiągając wolumen eksportowy w liczbie 309 915 pojazdów w okresie ostatnich 12 miesięcy (w roku fiskalnym zakończonym 31 marca 2017 r.) 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!