Wzrost sprzedaży modeli Porsche

LeadPhoto Wzrost sprzedaży modeli Porsche
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 roku firma Porsche AG zwiększyła przychody ze sprzedaży, wynik operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych, a także liczbę dostaw i zatrudnienie.
Content

W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 9%, do 13,4 mld euro. Wynik operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrósł o 3%, do 2,2 mld euro; rentowność przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wyniosła 16,5%. Dostawy wzrosły o 2% - do końca czerwca firma przekazała klientom 133 484 samochody. Zatrudnienie w pierwszej połowie 2019 roku wzrosło o 5%, do 33 839 pracowników.

„Po wymagającym pierwszym kwartale 2019 roku jesteśmy teraz całkowicie na właściwym kursie" – mówi Lutz Meschke, wiceprezes i członek zarządu Porsche ds. finansów i IT. Według niego wzrost wyników wynikał głównie z większych wolumenów sprzedaży pojazdów. Negatywny wpływ miały natomiast skutki wymiany walut oraz wydatki związane z ofensywą w segmencie elektromobilności.

Specjalne pozycje w drugim kwartale 2019 roku

Sprawa diesli spowodowała, że pozycje specjalne w drugim kwartale roku sięgnęły kwoty 0,5 mld euro. Po ich uwzględnieniu wynik operacyjny wyniósł 1,7 mld euro, a rentowność sprzedaży – 12,5%.

Dieselgate zakończony

W maju 2019 roku prokuratura w Stuttgarcie w całości zakończyła postępowanie przeciwko Porsche AG w sprawie naruszenia prawa administracyjnego w związku z odstępstwami od wymogów regulacyjnych w przypadku niektórych pojazdów Porsche – poprzez nałożenie grzywny w łącznej wysokości 535 mln euro. Obejmuje ona karę w wysokości 4 mln euro za wynikające z zaniedbań naruszenie obowiązków przez Porsche AG oraz opłatę z tytułu korzyści ekonomicznych w wysokości 531 mln euro. Ta ostatnia w dużej mierze zależy od rentowności firmy. Już w pierwszym kwartale roku na poziomie Grupy Volkswagen zabezpieczono rezerwy na poczet ewentualnych zobowiązań płatniczych z tytułu grzywny. Firma Porsche AG uwzględniła jej finansowe efekty w drugim kwartale roku.

„Porsche AG nie odwołało się od grzywny za spowodowane zaniedbaniami naruszenie obowiązków" – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Postępowanie przeciwko Porsche AG zostało więc zakończone. Zamknięcie tych postępowań jest kolejnym ważnym krokiem w kierunku zakończenia sprawy diesli. Jesienią 2018 roku ogłosiliśmy całkowite wycofanie silników wysokoprężnych, a teraz w pełni koncentrujemy się na rozwoju ultranowoczesnych jednostek benzynowych, wysokowydajnych napędów hybrydowych oraz elektromobilności".

Dostawy dla klientów: największy wzrost odnotowano w przypadku Cayenne

W pierwszej połowie 2019 roku firma Porsche AG dostarczyła na całym świecie 133 484 samochody, czyli o 2% więcej niż w tym samym okresie 2018 roku. Największy wzrost liczby dostaw zanotowało Cayenne, które trafiło do 41 725 odbiorców (+45%). Począwszy od tego roku nowa generacja modelu jest już dostępna na wszystkich rynkach, a w maju w salonach pojawiła się w wersji Coupé. Najchętniej wybieranym Porsche w pierwszej połowie 2019 roku pozostaje Macan, z wynikiem 47 367 dostarczonych egzemplarzy.

W Chinach od stycznia do końca czerwca Porsche wypracowało 28-procentowy wzrost sprzedaży. W regionie Azji i Pacyfiku, w Afryce i na Bliskim Wschodzie dostawy wzrosły łącznie do 57 397 egzemplarzy, co oznacza 20-procentowy skok w porównaniu z tym samym okresem 2018 roku. Również w USA Porsche zdołało wzmocnić swoją pozycję w pierwszej połowie roku, uzyskując tam 3-procentowy wzrost liczby dostarczonych pojazdów, z wynikiem 30 257 sztuk. 

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!