Z Grenoble do Kalifornii: Toyoty i-Road i Mirai w Dolinie Krzemowej

LeadPhoto Z Grenoble do Kalifornii: Toyoty i-Road i Mirai w Dolinie Krzemowej
Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę i-Road podczas spotkania, poświęconego miejskiemu transportowi przyszłości. To nie przypadek. Niedawno otwarto Toyota Research Institute w Palo Alto. Uczestnicy panelu dyskusyjnego odbyli też jazdy próbne Toyotą Mirai, która zadebiutowała na kalifornijskim rynku w październiku.
Content

W jaki sposób Toyota i-Road może przyczynić się do usprawnienia transportu w rejonie zatoki San Francisco? Na to pytanie odpowiadali wynalazcy, przedsiębiorcy i entuzjaści motoryzacji z Doliny Krzemowej podczas drugiej edycji konferencji Toyota Onramp. Celem spotkania było zaangażowanie najbardziej innowacyjnie myślących przedstawicieli technologicznego zagłębia do współpracy w opracowaniu przyszłych rozwiązań dla zrównoważonego transportu.

W ostatnich latach rejon zatoki San Francisco boryka się z narastającą liczbą samochodów, coraz bardziej dokuczliwymi korkami i brakiem miejsc parkingowych. Głównym punktem programu był konkurs „Smart Mobility Challenge”, w którym 40 zespołów opracowało własne pomysły, w jaki sposób wykorzystać pojazdy i-Road do usprawnienia transportu w San Francisco i uczynić go bardziej przyjaznym.

Zwyciężył projekt „M-iRoad” Jasona Weinera, który zakłada takie przebudowanie i-Roada, aby mógł służyć zarówno jako elektryczny skuter, jak i zakryty pojazd, w zależności od preferencji użytkownika. Celem projektu jest umożliwienie korzystania z tego pojazdu nastolatkom bez prawa jazdy oraz seniorom. Dzięki temu osoby te zyskałyby dodatkowe możliwości samodzielnego i bezpiecznego poruszania się po mieście i - co ważne w przypadku nastolatków - zgodnie z amerykańskim prawem. Jason Weiner zdobył nie tylko główną nagrodę wysokości 15 tys. dolarów, ale też możliwość współpracy z Toyotą przy opracowywaniu koncepcyjnego pojazdu, opartego na jego pomyśle.

Zdaniem inżynierów Toyoty - niewielkie pojazdy elektryczne do poruszania się po mieście oraz pełnowymiarowe samochody napędzane wodorem do bardziej uniwersalnych zadań to doskonałe połączenie. Elektryczne i-Roady biorą obecnie udział w wielomiesięcznych programach testowych we francuskim Grenoble, a także w Tokio i Toyota City w Japonii. We Francji używane są pojazdy dwumiejscowe, zaś po drogach Japonii do tej pory jeździły wyłącznie i-Roady jednoosobowe. W listopadzie Toyota uzyskała niezbędne homologacje na wersję dwuosobową także w ojczystym kraju. W ten sposób większy i-Road dołączył do programu testowego w Tokio. Projekt potrwa do czerwca 2016 roku.

Jak jeździ Toyota Mirai? Zobaczcie film: https://www.youtube.com/watch?v=tad3eLFP4MI

Movie
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!