W roku 2015 IIHS wprowadził program oceny łatwości użycia zabezpieczeń dla dzieci o nazwie LATCH (Lower Anchors and Tethers for Children), mający zachęcić producentów aut do ich ulepszania. Rzecz w tym, że im prostsza metoda poprawnego mocowania fotelika, tym mniejsze prawdopodobieństwo popełnienia błędu, który w razie wypadku mógłby zmniejszyć skuteczność zabezpieczeń. Toyota natychmiast podjęła wyzwanie.
– Dokonaliśmy przeglądu wszystkich modeli pod kątem łatwości korzystania z fotelików dla dzieci, a następnie określiliśmy możliwe rozwiązania i harmonogram ich wdrażania, nadając najwyższy priorytet tym, które są najskuteczniejsze i można je szybko zrealizować – mówi Jennifer Pelky, starszy inżynier w Toyota Technical Center – Musieliśmy pogodzić łatwość użycia z wymaganiami przepisów, a także wygodą i estetyką wnętrz. Dzięki zaangażowaniu inżynierów, wiele modeli Toyoty zyskało wyższe oceny.
Ponieważ ogłoszenie programu LATCH zbiegło się w czasie z nadchodzącą premierą czwartej generacji Toyoty Prius, projektanci postanowili zmodyfikować siedzenia, nie zmieniając sprawdzonych i już certyfikowanych zamocowań dla fotelików. Trzeba było znaleźć sposób, by dolne zaczepy były tak łatwe do wykorzystania, jak w innych modelach, które uzyskały wysoką ocenę, jak Lexus RX. Ostatecznie ustalono, że z zaczepów osadzonych głęboko da się korzystać równie łatwo, jak z umieszczonych płytko, jeśli otwór, w którym się znajdują, jest wystarczająco duży. W ten sposób powstała wykorzystana w Priusie koncepcja otwartego dostępu, dzięki której flagowa hybryda Toyoty uzyskała za łatwość korzystania z zabezpieczeń dla dzieci najwyższą ocenę IIHS – Good+.