Za 3 dni rusza DAKAR 2015

LeadPhoto Za 3 dni rusza DAKAR 2015
Chile, Boliwia i Argentyna: razem 9111 km, od bezlitosnych dla aut i opon szutrów i kamiennych pustyń po niebotyczne wysokości Andów, od niewyobrażalnych upałów pustyni Atacama po zdradliwe piachy wydm. Choć przygotowują się w niesłychanie drobiazgowy sposób i fizycznie, i logistycznie, i organizacyjnie, uczestnicy często nie mają nawet przybliżonego pojęcia, co ich czeka w kolejnej godzinie, bo i teren, i pogoda są zmienne i oszukańcze. Właśnie dlatego „Dakar” jest uważany za największą możliwą przygodę motoryzacyjną.
Content

Oprócz samochodów w imprezie startują też motocykliści, kierowcy Quadów oraz cieżarówek. Po raz kolejny w gronie faworytów wymieniane są wszystkie ekipy jadące Mini ALL4 Racing.

W Rajdzie weźmie udział aż 10 samochodów MINI ALL4 Racing. Każdy z nich ma rozmiary większe od seryjnego MINI John Cooper Works Countrymana o ok. 9% i nadwozie wykonane niemal w całości z włókna węglowego. Każdy wyposażono jednak w klatkę ochronną wykonaną ze stalowych rur spełniających najwyższe standardy – stosowane w lotnictwie.

Za przeniesienie napędu odpowiadają 6-stopniowe, sekwencyjne, wyczynowe skrzynie biegów Sadev ze sprzęgłami wyścigowymi AP Racing – stalowymi, wielotarczowymi, spiekanymi – oraz chłodzone olejem, blokowalne mechanizmy różnicowe centralny i tylny. Kiedy auto jedzie, można zmieniać przełożenia bez używania sprzęgła. Lewarek jest umieszczony między kierowcą a pilotem, a jego ruchy nie odbywają się jak w konwencjonalnej skrzyni (układ H), a sekwencyjnie, a więc ruch w tył to włączenie wyższego biegu, ruch w przód – niższego.

Wysokoprężny silnik napędzający MINI ALL4 Racing został zaprojektowany przez BMW Motoren GmbH w Styrii, Austria, jako jednostka do imprez wytrzymałościowych, o najwyższym stopniu trudności. Silnik z technologią TwinPower Turbo o pojemności 2993 cm3 rozwija moc 320 KM i 800 Nm, co pozwala rozpędzić się maksymalnie do 178 km/h. Silnik ma suchą miskę olejową ograniczającą rozmiary pionowe i gwarantującą optymalne smarowanie w każdych warunkach. Pojemność baków to aż 385 litrów, żeby zapewnić paliwo na cały dakarowy etap.

Kierowcy Mini startują w barwach 3 zespołów:

Monster Energy Rally Raid Team, gdzie z nr 300 pojedzie Nani Roma (ES), z nr 305 Orlando Terranova (AR) i z nr 306 Krzysztof Holowczyc (PL)

X-raid MINI ALL4 Racing, który tworzą:310 Vladimir Vasilyev (RU), 314 Erik van Loon (NL), 319 Boris Garafulic (CL), 329 Aidyn Rakhimbayev (KZ), 332 Zhou Yong (CH), 334 Stephan Schott (DE)

Qatar Rally Team, pod wodzą Nasser Al-Attiyah (QT) – nr 301

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!