Załogi PEUGEOT 208 WRX gotowe powtórzyć sukces w Rydze

LeadPhoto Załogi PEUGEOT 208 WRX gotowe powtórzyć sukces w Rydze
Dziesiąta runda sezonu 2017 Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie odbędzie się w Rydze w dniach 16-17 września. Sébastien Loeb i Timmy Hansen, zdobywcy pierwszego i trzeciego miejsca podczas ubiegłorocznego wyścigu na Łotwie, zapowiadają walkę o powtórzenie tych wyników.
Content

Chcąc jak najlepiej przygotować się do drugiej edycji wyścigu rallycrossowego na Łotwie, Team Peugeot Hansen zorganizował na początku lipca prywatną sesję testową. Za kierownicą rozwojowej wersji PEUGEOT 208 WRX 2017 trenował wówczas tylko Timmy Hansen – Sébastien Loeb był zajęty udziałem w rajdzie Jedwabny Szlak.

Intensywne działania wokół wyścigu w Rydze podjął także łotewski oddział Peugeot. W ubiegłym roku właśnie ta runda została wyróżniona za najlepszą organizację w całym sezonie. Team Peugeot Hansen, w klasyfikacji drużynowej plasujący się na drugim miejscu (ze znaczną przewagą), może liczyć na potężny doping kibiców – na pewno pomogą w tym goście licznie zaproszeni na trybuny przez Peugeot Łotwa.

Z naszej ubiegłorocznej wizyty w Rydze zachowujemy bardzo dobre wspomnienia. Po udanej ostatniej rundzie w Lohéac czujemy się mocni i na fali. Po tym wyścigu wiemy, że sukcesy naprawdę są w naszym zasięgu. Myślę, że po treningach, jakie przeprowadziliśmy latem bieżącego roku w Rydze, stać nas na równie udany weekend. Liczę na zajęcie miejsc na podium – powiedział Kenneth Hansen, szef zespołu.

Jak zawsze jestem pełen motywacji. Właśnie w Rydze odniosłem swoje pierwsze zwycięstwo w serii WorldRX. Mam z tego toru dobre wspomnienia i jadę tam z pozytywnym nastawieniem. Uważam, że nasz samochód może się na tej trasie okazać bardzo konkurencyjny. Mnie osobiście także odpowiada taki typ terenu. Rok temu poszło nam tam dobrze i mam nadzieję, że tym razem będzie tak samo – uważa Sébastien Loeb (PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 9). 

Tor w Rydze wydaje mi się miejscem, które nam sprzyja. Podoba mi się w nim kombinacja sekcji szybkich z bardzo technicznymi. Jego charakter jest dość podobny do tego, który ostatnio mieliśmy w Lohéac. W obu obiektach nawierzchnia szutrowa daje doskonałą przyczepność, dlatego regulacje samochodów będą zbliżone do tych z Lohéac, a tam byliśmy przecież bardzo szybcy. Uważam, że jest to dobra zapowiedź i mam nadzieję, że znowu będziemy zdolni rywalizować z Volkswagenami. Co więcej, lubię atmosferę tego toru, który jest położony w parku, w pobliżu centrum miasta, i cieszę się, że znowu tam jedziemy – powiedział Timmy Hansen (PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 21).

Ja także lubię tor w Rydze. Ścigałem się na nim w ubiegłym roku, a oprócz tego brałem udział w naszych sesjach testowych, które odbyliśmy rok temu i latem bieżącego roku. Trasa kojarzy mi się z torem w Monako – w obu tych miejscach ograniczają ją murki, a więc błędy mogą drogo kosztować. Zadanie kierowcy jest trudne, bo tor ma bardzo techniczny charakter. Poza tym jest to ogólnie sympatyczne miejsce – ładne miasto, mili ludzie; runda, którą wszyscy lubią. W ubiegłym roku w eliminacji mistrzostw Europy jechałem dobrze, ale nie dopisywało mi szczęście – już na początku uderzył we mnie jeden z rywali. Mam nadzieję, że tym razem uda mi się zakwalifikować do finału i walczyć z najlepszymi zawodnikami mistrzostw świata – komentuje Kevin Hansen (PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 71). 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!