Zapowiedź Espace i inne nowości Renault

LeadPhoto Zapowiedź Espace i inne nowości Renault
Renault prezentuje kolejny model w stylistyce zapoczątkowanej przez studyjne modele DeZir, R-Space, czy seryjnego Capture.
Content

Initiale Paris bo tak nazywa się nowy koncept, zapowiada nadejście następcy modelu Espace. W nowym aucie widać elementy znane z crossoverów - duże koła o rozmiarze 22 cali, podwyższony prześwit oraz plastikowe osłony progów. Samochód mierzy 4,85m co odpowiada długości ustępującej generacji Espace w wersji Grand. To co niezwykłe to dach w studyjnym Initiale Paris. Zapewnia on niespotykane doznania świetlne dla pasażerów, przepuszczając światło przez układ linii będących mapą Paryża. Linia boczna nadwozia inspirowana była konstrukcjami lotniczymi, co widać zwłaszcza w słupkach C, które kształtem mają przywodzić na myśl ogon samolotu. Powtarzające się motywy rombu we wnętrzu oraz na zewnątrz są hołdem dla symbolu Paryża - Wieży Eiffla. Światła jak przystało na nowoczesną konstrukcję wykonano w technologii LED, a za widoczność do tyłu odpowiadają kamery umieszczone w lusterkach bocznych. Drzwi boczne otwierane są przeciwbieżnie jak w luksusowym Rols-Royce Phantom. Nowatorskie jest mocowanie siedzisk, które nie są przykręcone do podłogi, lecz zdają się nad nią unosić, dzięki przytwierdzeniu do tunelu centralnego. O dopracowaniu modelu świadczy fakt zaawansowanej instalacji audio stworzonej we współpracy z renomowanym producentem BOSE. System obejmuje aż 32 głośniki w tym dwa subwoofery. Całość została wkomponowana płynnie w wnętrze pojazdu i stanowi zapowiedź stosowania podobnych rozwiązań w seryjnych autach koncernu.

Inną nowością na stoisku Renault we Frankfurcie jest jednostka napędowa jaka będzie stosowana od przyszłego sezonu w F1. To turbodoładowane V6 o pojemności 1.6 litra generuje moc 600 KM. Dodatkowo zastosowano w nim układ elektryczny odzyskujący i gromadzący energię, który w razie potrzeby dokłada 160 koni mocy. Co warte podkreślenia nowa jednostka będzie zużywać aż 35% mniej paliwa od obecnie stosowanej V8, przyczyniając się znacząco do zmniejszenia masy bolidu.

Zaangażowanie w technologie przyjazne środowisku odzwierciedla prezentacja w pełni elektrycznego bolidu wyścigowego homologowanego przez FIA w klasie Formula-e. Bolid przeznaczony dla młodych obiecujących kierowców jest efektem współpracy takich firm jak: Dallara, Renault, Williams i Mclaren. Silnik elektryczny to konstrukcja Renault. Dysponuje mocą 270 KM, która dostępna będzie w kwalifikacjach i do wyprzedzania innych kierowców w czasie wyścigu. W czasie reszty rywalizacji kierowcy będą musieli zadowolić się mocą o 90 koni mniejszą. Przy wykorzystaniu całego potencjału jednostki, ważący 800 kg bolid katapultuje się od 0 do 100 km/h w czasie ok 3 sekund. Prędkość maksymalna ograniczona została do 200 km/h aby zapewnić przyzwoity zasięg na torze.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!